Crossfit Göta #74

Nu fick det vara nog. Trots att halsen fortfarande är lite rosslig så känner jag mig inte sjuk och jag har ändå vilat i fyra hela dagar. Det kändes iof att andningen var lite tung, det fastnade liksom lite i halsen. Men annars tycker jag att kroppen samarbetade bra idag och min score hade jag vart nöjd med även om jag vart på topp. Men det var helt lagom med en 10 minuters AMRAP idag.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Djurpark
  • Teknik: Double unders och power snatch
  • WOD: AMRAP 10 minuter
    • 30 lateral jumps över stången
    • 15 power snatch
  • After bach: Bring Sally up med air squats, pull ups och push ups (lyssna på låten ↓ , man går upp när det sägs up ner när det sägs down. As simple as that.)
Jag var riktigt orolig innan passet om jag ska vara ärlig. Men jag gick in med att ta det lugnt och det funkade kanske. Trots tung andning så funkade det bra. Well, jag var ju iofs helt slut efter dom där tio minuterna och mina 3 varv plus 30 reps. Men jag är nöjd ändå. Snatch är ju verkligen inte en favorit, men körde på RX (25 kilo) och fick komplimanger för tekniken av headcoach. Kan inte bli bättre.
 

fight4fit

Uppvärmning: djupark. Okej, det där kräver lite mer förklaring? :) Ser framför mig hur du hoppar runt och leker apa ungefär :p

Svar: Haha japp that's pretty much it. Haha. Man gör olika övningar som är döpta till djur. Bear walk - björn, grodhopp - groda, krypa med rak rygg - puma, utfall med händer över huvudet - giraff, hoppa på knogarna åt sida - orangutang, hoppa på ett ben och flaxa med armarna - storken... Du fattar. Våran headcoch älskar det, ser ju asroligt ut. Vi andra, not so much. Haha.
Sofia

2014-01-11 @ 18:44:42 • Hemsida: http://fight4fit.se/
Madeleine Jonsson

Tack! Vad härligt att vara igång igen, hoppas det håller i sig nu!

2014-01-11 @ 20:40:57 • Hemsida: http://maddisenj.blogg.se/
Hanna

Vad härligt att vara igång med träningen igen efter ett uppehåll! :)
Sv: Det var riktigt gott! Tack :)

2014-01-11 @ 20:47:45 • Hemsida: http://nattstad.se/hannypandy
anna

ibland är det lika bra att bara bita ihop och ignorera halsen och bara köra! Hoppas inte du blev sämre av det :)

Svar: Jag har ju inte haft ont i halsen så har inte varit så orolig egentligen. Och än är ju inte sämre. Passade på att dricka öl och ramla i säng mitt i natten dessutom, så försvinner det inte nu försvinner det nog aldrig. haha.
Sofia

2014-01-12 @ 10:05:37 • Hemsida: http://addspirit.blogg.se/
mari

Hoppas du halsen slutar att krångla, och att du snabbt är tillbaka :) heja heja !!!

2014-01-12 @ 11:06:35 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0