Crossfit Göta #93

Jag har haft en riktigt dålig dag. Dålig resultat hos Mr. PT i morse, möte halva dagen, jobbade i tre timmar innan jag helt enkelt gick hem och tyckte synd om mig själv. I typ två timmar, innan jag gick till gymmet. Inte för att jag var så sugen på att träna. Seriöst – 5 minuter AMRAP thrusters. Vem gör så?
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Roddmaskin och stretch
  • Styrka: Strikt press 8,6,4,8,6,4 reps
  • WOD #1: 5 minuter AMRAP:
    • Thrusters 20 kilo
      Vila 5 minuter
  • WOD #2: Stege, time cap 13 minuter
    • 10 burpees pull ups
    • max tid hänga i riggen
    • 9 burpees pull ups
    • max tid hänga i riggen
    • 8 burpees pull ups
    • max tid hänga i riggen…
Min axel är något sliten. Jag har inte ont, men jag känner att den gnäller lite, så egentligen var det ju inte bästa passet med tanke på den. Men jag överdrev inga vikter och tog det lugnt. Styrkan gick sådär. Det var lätt, tills det inte var det helt enkelt. Thrustersarna däremot. RX-vikt var 30 kilo, vilket är riktigt tungt. Jag skalade ner hela vägen till 20 kilo för att vara så snäll som möjligt mot axeln. Sen hade jag en plan och höll mig till den rakt igenom. Asnöjd! 5 reps i taget, 10 sekunder vila. Hela vägen. Fick ihop 64 reps och är mycket nöjd med det. Och faktiskt himla nöjd med burpeesarna också. Även om jag inte hade väldens högsta fart, hade jag samma fart hela tiden och behövde aldrig vila under dom där 13 minutrarna. Var nere på 4 burpees när tiden tog slut, så vad blir det? 32 burpees pull ups, good enough. Och efter grymt pepp av coach Chrille och bästa sälskapet av Emma så var humöret iallafall något bättre efteråt …
 
 Vi skulle ha romantiskt tema på bilder idag …
 

Sara Ekman

Segt :/

2014-03-18 @ 22:45:21 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Julia T

Bra att du kände efter med axeln :) även om det kan vara väldigt frustrerande!

2014-03-19 @ 00:25:42 • Hemsida: http://takethetime.blogg.se/
Linda

Sv: Seeawpress är när du har hantlar eller kettlebells (vi körde med kettlebells) i rackposition. Sen pressar du upp varannan arm.

Jobbigt med axeln. Bra att du tar det försiktigt. Axlar är det man ska vara mest försiktig med säger min syster sjukgymnasten.

2014-03-19 @ 05:40:25 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com
fight4fit

Låter ju ändå som du vände dagen rätt så bra mot slutet. Tråkigt med krånglande axel däremot :( Men hur som helst, älskar det romantiska temat! haha!! Underbart!

Svar: Ja, det är nog inte så farligt. Imorgon har jag iallafall vilodag efter 7 pass på 6 dagar … oops. ;)
Sofia

2014-03-19 @ 06:55:18 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
caroline

Trist med axeln där, men du är en kämpe! :)

2014-03-19 @ 10:25:06 • Hemsida: http://celandine.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0