Crossfit Göta #98

När man ser att passet heter »För alla er som inte kör på helgen« så känns det som att man fuskar när man går dit iallafall. Head coach var inte jätteglad, men lät oss vara med iallafall. Fast bara om vi mesade i work outen, vilket jag definitivt gjorde. Fast först satte jag en PB 2:a på marklyften woop woop.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd (oj vilka bra kompisar roddmaskinen och jag kommer att bli) och linjedrillar
  • Styrka: Marklyft 6,4,2,6,4,2 reps (60, 70, 80, 70, 80, 90 kilo)
  • WOD: Chipper for time:
    • 100 Double unders/hill climbers
    • 80 Kettle bell svingar
    • 60 Front squats
    • 40 Push jerk
    • 20 Chest to bar
  • Afterbach: 3 varv med:
    • 10 triceps push ups
    • 15 triceps press down med gummiband
Okej så strykan kändes så fantastiskt bra idag. En tvåa på min PB vikt kändes lätt. Ska inte överdriva allt för mycket, men frågan är om jag inte hade kunnat plocka upp 100 kilo från marken idag. Vilken dröm. När passet väl drog igång så bestämde jag mig för att helt ta bort första 100 repsen, mest på grund av att jag inte kunde göra dom med min benhinna haha, sen körde jag vääääldigt lätt. 25 kilo på front squaten och bara 15 på pressarna. Och chest to bar vet vi ju att jag inte kan göra, så körde på negativa pull ups. Lite drygt 15 minuter tog det för mig att lalla mig igenom detta. Allt för att vara laddad för att köra open 14.5 imorgon. Haha, som att det kommer hjälpa mig.
 
Update: Här går jag runt och funderar på det här med mitt PB i marklyft och inser att jag inte alls har 90 i PB, det är i back squat jag har det. Hur förvirrad kan man bli? Mitt PB i marklyft är 109 kilo. Vilket förklarar varför det var så lätt idag. haha. Känns som det är dags för mig att sova nu kanske. haha, som det kan bli.
 
 

elin stridh

jag ska köpa det idag :D

2014-03-29 @ 08:28:22 • Hemsida: http://elincecilia.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0