Crossfit Göta #114

Måndag morgon och tillbaka till rutinerna. Nästan iallafall. Dom har gjort om passen och man har nu två morgonpass att välja på. 6.00–7.00 eller 7.00–8.00. Jag valde det senare av dom två passen idag eftersom jag skulle till läkaren innan jobbet idag, mer om det senare. Hur som helst så var det ett bra pass. Dessutom kan jag kalla mig helt inskolad i Crossfitens värld då jag idag drog upp mitt första sår på handen. Trots smärtan det medför känner jag mig lite stolt, nu är det hardcore på riktigt liksom.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Linjedrilla á la djur + 5 minuter AMRAP:
    • 10 skulderbladsarmhävningar
    • 5 armhävningar
    • 10 pausade air squats
    • 5 aktiva/passiva häng i riggen
  • Styrka: Bänkpress 4×3 reps
  • WOD: »Cindy« 10 minuter AMRAP:
    • 5 pull ups
    • 10 armhävningar
    • 15 air squats
  • Afterbash: Tabata mage, 20 sekunder on 10 sekunder off
    • Russian twists med medicinboll
    • Hollow med medicinboll i luften
  • Tilläggsträning:
    • 4 minuter Assault bike
    • 4 minuter rodd
    • 4 minuter Assault bike
    • 4 minuter ross
Jag var sådär nöjd att jag körde både bänkpress och massa pull ups igår, men det var bara att köra på. Tog det dock lungt på styrkan och gjorde sista trean på samma som igår, 45 kilo, kände mig sliten i axlarna. Sen var det dags för ytterligare en benchmark tjej – Cindy. Den är egentligen 20 minuter AMRAP, men 10 minuter gjorde vi vårat allra första pass på Göta, så det var tydligen dags att jämföra framstegen. Jag tyckte jag hade ett riktigt bra tempo idag, blev ju iofs lite stöd när jag drog upp såret i handen, men annars. Det var armhävningarna som var jobbigast, men någonstans kände jag att jag skulle kunnat öka, var i ett bra flow när klockan ringde. Slängde till och med in två kippade pull ups utan gummiband på slutet för att få till några extra reps. Landade till slut på 8 varv plus 2 reps (jämfört med lite drygt 7 varv som jag hade första gången jag körde, då hade jag även ett tjockt tjockt gummiband på pull upsen). I tilläggsträningen som Headcoach beordrat är det dags att öka tiden med en minut på varje intervall, tråkigt men nyttigt.
 
 

Pauline

så duktig du är!

2014-05-05 @ 20:40:02 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
Pauline

du är så fin!

2014-05-05 @ 20:40:20 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
linnea

oh så tidigt! jag är mer en kvällsmänniska när det gäller gym, men kan tänka mig att det är skönt att avverka passet på morgonen! :)

2014-05-05 @ 21:31:14 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se
Therese

Jag känner igen det med sår på händerna, men det är tecken på att man tagit i. hihi =)
Kramar

2014-05-05 @ 23:16:02 • Hemsida: http://theresekostresa.blogg.se
amanda

duktig!

2014-05-06 @ 10:07:45 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
anna

haha du är ju rolig som blir så glad av ett sår! ;) men ey bra kämpat!

Svar: Haha tack. ;)
Sofia

2014-05-06 @ 10:34:57 • Hemsida: http://addspirit.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0