Crossfit Göta #119

Igår kändes det så jäkla viktigt att trycka in ett morgonpass, då det väntade lite andra äventyr på eftermiddagen. Och vilket morgonpass det blev. Konstig variant av pull ups på styrkan, som har gett mig rejäl träningsvärk i baksida axlar och nacke och en on the minute work out som dödade totalt. Och sen avslutade vi såklart med lite discogym á la biceps curl.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, stretch och armhävningsvarianter
  • Styrka: (Jätte) breda pull ups 5× max reps
  • WOD: On the minute i 14 minuter
    Ojämna minuter
    • 5 hang power cleans 30 kilo
    • 10 laterala burpees över stången
    Jämna minuter
    • 8 pull ups
    • 8 box jumps
  • Afterbash: Biceps curl i klockvariant två och två (1–1, 2–2, 3–3 …) tills en vinner
  • Tilläggsträning:
    • 3 minuter rodd
    • 3 minuter assault bike
    • 3 minuter stakmaskin
    • 3 minuter rodd
    • 3 minuter assualt bike
    • 3 minuter stakmaskin

    • Rehabövningar för benhinnan
En och en halv timmes träning och jag var på superhumör när jag kom till jobbet. Den här work outen. Jag gillar egentligen inte on the minute, burkar vara så jäkla jobbigt. Och det var det. Men jag kunde pusha mig bra. Klarade dock inte alla reps alla varv, skalade neråt och sen uppåt på repsen igen för att avsluta starkt. Men det kändes ändå bra att köra RX-vikt på cleansen och sen hade jag bara ett svart gummiband på pull upsen vilket gör mig väldigt glad att jag tar mig framåt där. Men ja ett galet jobbigt pass, men roligt as hell!
 
 

Julia

Hoppas du haft en bra fredag och en bra lördag hittills. Önskar dig en fortsatt bra helg. Kram

2014-05-24 @ 16:16:58 • Hemsida: http://www.nattstad.se/JuliaKulikdanielsson
Henrietta

Åh vill också träna men har inte hunnit pågrund av alla prov!

2014-05-24 @ 17:21:32 • Hemsida: http://ettass.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0