Crossfit Göta #122

När jag såg vad det var på passet idag var jag inte supersugen egentligen. Men själva träningslusten fanns ju. Dessutom snatchar på styrka, vilket jag konstaterade igår, var en evighets sen jag körde. Så det var kul. Gick dessutom riktigt bra. Men min axel bråkar lite så jag vågade inte lägga på vikt under passet, så det blev väl inte riktigt så jobbigt som det borde ha varit.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, strech, foam roller och 5 minuter AMRAP med:
    • squat burpees
    • ankgång baklänges/bear crawl
    • wall walks
    • in steps
  • Teknik: On the minute every minute i 15 minuter 1 hang squat snatch + 1 over head squat
  • WOD: 5 varv for time:
    • 8 thrusters 25 kilo
    • 6 burpees
    • 20 sekunder max assault bike
    • 2 minter vila
  • Tilläggsträning:
    • rehab för benhinnan
    • 30 minuter stretch och foam roller
Snatcharna var roliga idag. Fick till det riktigt bra med squat snatchen idag, när det väl sitter är det liksom så lätt. Men som sagt, thurstersarna fick bli lite lättare än RX på grund av min gnällande axel. Det var jobbigt, men jag tog inte riktigt ut mig. Det är burpeesarna som alltid som dödar mig. Men jag tror att jag behövde ett sånt här pass idag. Irritationen från veckan sitter fortfarande i. Även om det blev bättre av att träffa dom där människorna som får mig att le och glömma världens alla problem. ♥
 
 

Mirra - NH och Hoppryttare

Bilden är så klockren!!

2014-05-30 @ 07:53:10 • Hemsida: http://mirramarika.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Trist med din axel. Vet du vad det är för fel?

Svar: Jag har en gammal skada i axeln som gör sig påmind när jag överanstränger den. Det är inget jätteallvarligt, men man får ta det lite lugnt ett tag. :)
Sofia

2014-05-30 @ 09:50:12 • Hemsida: http://sessie.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0