Dom där benhinnorna

I början av mars skrev jag ett inlägg om mina benhinnor. För några veckor sen träffade jag min läkare som opererade mig för alla dom där år sen. Domen? Tio veckors rehab och akupunktur. Hjälper inte det blir det operation igen. Det ger mig lite blandade känslor, självklart vill man skippa operation om man kan. Men samtidigt har jag lite gett upp hoppet och tror att jag kommer behöva den där operationen i vilket fall, därför känns tio veckors rehab som lite slöseri med tid.
 
Om man ska förklara vad problemet egentligen är så handlar det om att musklerna bakom hinnan inte får plats. När jag opererades sist så delades hinnan för att musklerna skulle kunna röra sig fritt. Nu tio år senare, tack vare att jag hade ett längre uppehåll från träningen, så har hinnan växt ihop igen eftersom musklerna blivit mindre utan träningen. När musklerna nu tar större plats är jag tillbaka i samma situation igen. Vad min rehab ska göra åt saken är helt enkelt att vi sakta men säkert ska ska vänja kroppen vid att jag faktisk ska göra övningar som idag gör ont (typ som att springa och hoppa). Dessutom ska akupunkturen öka cirkulationen och övningarna ska sträka upp muskler och öka rörligheten runt omkring. Fingers crossed att det hjälper.
 
Tips på vägen? Nya inlägg, kompressionsstrumpor och absolut förbjud mot att springa på asfalt.
 
 

Pauline

inflammerade benhinnor är verkligen inte kul

2014-05-22 @ 06:44:26 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
amanda

bra bild!

sv: den står för förtroende, min pappa och så. jag tycker att ankare är så himla fina, har alltid varit på landet på somrarna och ja, den passade in där :)

2014-05-22 @ 08:27:08 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
Mari

Men fy! Inte bra.. hoppas allt går sin väg nu. Kramar

2014-05-22 @ 18:11:35 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
VERONICA - modeblogg

Kan relatera så mycket, hoppas det blir bättre för din del. Lyssna på kroppen är det viktigaste! :) Bra och motivirande bild till! Ha en underbar kväll fina du, kramar!

2014-05-22 @ 19:43:10 • Hemsida: http://vveronicas.com
Emma

Usch, så himla tråkigt med skador. Jag själv har fortfarande inte blivit av med det konstiga jag har dragit på mig i foten... Dags att kolla upp, för jag saknar min löpning..
Hoppas rehaben gör det bättre. Det är alltid värt ett försök, har du tur så gör det underverk :)

Sv. Ja, det är ju det. Man behöver oftast inte anstränga sig så mycket, men det där lilla extra med upplägg och färger gör så mycket :)
Åh, låter spännande. Kanske kan man ha i lite getost när man mixar ihop det? Getost och rödbetor brukar passa fint. Och ja, färgen är ju fantastisk :)

2014-05-22 @ 22:52:10 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Anna

Jag hoppas det ska hjälpa. Vill du berätta hur de gör när de operera? Är nyfiken då jag har en vän som har problem med benhinnorna <3 kram

Svar: När man opererar så delar man på hinnan för att musklerna under ska få plats att röra sig fritt. Musklerna får helt enkelt möjlighet att ta den plats som dom behöver. Slutar man träna sen, som jag gjorde efter min första operation, så blir musklerna mindre igen och hinnan växer ihop. Det är det som hänt för mig och därför är jag tillbaka där jag var för alla dom där år sen. Dock så blir operationen bara lyckad för ungefär 70%, så även om man opereras är det ingen garanti på att det kommer att bli bra tyvärr.
Sofia

2014-05-23 @ 09:12:51 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
Sara Ekman

Segt :/

2014-05-23 @ 10:24:36 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0