Mandelpanerad torsk med remouladsås

Idag fick tag på tidningen Hemlagat – Hemköps mattidning – som vårt Stockholmskontor gör. Där hittade jag ett recept på remouladsås som fick mig att komma fram till att jag ville ge mig på att laga fisk igen. Hade torsk i frysen och försökte komma på något spännande att panera den med. Hittade hackade mandlar i skåpet, som jag blandade med ägg och salt och peppar och stekte i kokosolja (var lite svårt att få paneringen att fastna helt). Till det gjorde jag en dillslungad ljummen sallad med kokt potatis, sparris, sockerärtor, rödlök och rädisor. Allt bands ihop perfekt med min variant av den där remouladsåsen. Ibland blir det bara så jäkla gott och jag önskar att det var någon mer än jag själv som fick smaka på det. Nå väl. Här kommer receptet på remouladsåsen.
 
Curryremoulad:
1 äggula • 1 deciliter rapsolja • hackad rödlök • pressad citron • 1 matsked créme fraishe • curry • salt
 
Vispa äggulan med citronsaft • Droppa försiktigt i oljan i äggulan samtidigt som du vispar • hacka rödlöken och stek försiktigt utan att den får färg, tills den blivit mjuk, tillsammans med curryn • blanda ihop med majonäsen och smaka av med salt och mer citron on det behövs
 
 

caroline

Låter underbart gott och ser gott ut! :D

2014-05-09 @ 17:49:38 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
linnea

gott med fisk :)

2014-05-09 @ 20:32:32 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se
JUNITJEJ

Så gott!

2014-05-09 @ 21:18:38 • Hemsida: http://www.junitjejen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0