Pulled pork in a box

Jag har varit sugen på att göra min egen pulled pork ett bra tag. Har till och med alla ingredienser hemma. Dock så tar det ju sin lilla stund så det har helt enkelt inte blivit av. Idag gick jag till affären dunderhungring (inget jag kan rekommendera för plånboken) och hittade typ färdig pulled pork, man behövde bara vänta på dom sista minutrarna. Dock var jag alldeles för hungrig när jag kom hem, att jag inte orkade vänta i 40 minuter. Istället fick den stå i ugnen så länge den behövde (dock inte alla dom där timmarna som behövs om man gör det från scratch) och bli morgonens matlåda.
 
Att tillaga pulled porken var supersmidigt. I med köttet och marinaden i en ungsfast form, täck över med folié och in i ugnen i 40 minuter. Sen drar man isär köttet och blandar med överbliven marinad och extra sås som följde med.
 
Till köttet äter jag idag wokade grönsaker (rödkål, vitkål, rödlök och broccoli) tillsammans med guacamole (avocado, hackad tomat, lite citronsaft, färsk koriander, vitlök, salt och chilipulver) och mangosalsa (mango, hackad rödlök, hackad chili, lite limesaft och färsk koriander). Jag har ju inte gjort mer än att smakat lite lätt under tillagningens gång, men jag har en känsla av att det är himla gott. Färgglatt är det iallafall.
 
 

MATILDA

gott :)

2014-05-02 @ 14:00:55 • Hemsida: http://matildays.forme.se
Sara Ekman

Sådan har vi också köpt, smidigt! :)

2014-05-03 @ 11:28:08 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0