En propp

Jag är nu inne på vecka fem efter operationen. Allt har gått så himla bra. För bra har jag tyckt. Så när jag i söndags hade jätteont i foten, typ senan strax över fotknölen, var jag inte förvånad men väldigt frustrerad. Tänkte att det var något som skulle rätta till sig själv och gå över på någon dag. När det kändes exakt lika dant i måndags, sa magkänslan att det var något som inte var rätt. Ringde och fick en tid hos min läkare redan igår. Jag var övertygad om att det hade med operationen att göra, varför skulle jag få ont i foten på samma ben i närheten av området dom opererat annars?
 
Det första jag gjorde när jag kom till sjukhuset var att lämna in kryckorna. Skönt. Sen fick jag träffa snubben som dryga månaden innan, sliceat upp mig. Han ställde lite frågor, tryckte, vred och klämde både där jag opererats och där jag nu har ont. Han var jättenöjd med benhinnan. Jag har ju inte ont där över huvud taget (om han inte tryckte allt han kunde just på ärret vilket inte alls var skönt) och har egentligen inte haft efter dag ett.
 
Anledningen till min nya smärta har egentligen inte med operationen att göra, men har ändå ett samband. Jag har fått en ytlig blodpropp. Något som han tydligen såg att jag hade anlag för i båda mina fötter, även ärftligt då min syster haft flera stycken blodproppar i benen. Att jag fick det nu har förmodligen ett samband med operationen, då det samlades mycket blod just nere i foten och blodet har sedan haft svårt att transporteras där ifrån. Det är inget farligt. Man kan säga att det är en inflammation i en av de ytliga venerna. Så med hjälp av en salva och antiinflammatoriska tabletter ska jag snart vara bra igen. Under tiden kan jag leva som vanligt, bara att jag kommer ha lite ont.
 
Det är smått obehagligt, men ändå skönt att det inte var något värre. Life goes on och träningen trappas upp som tänkt. Woop wopp!
 
 

MADDISENJ.SE

Skönt att du fick komma och träffa en läkare så pass fort i alla fall så du kunde få hjälp med det! Hoppas det blir bra snart

2014-11-05 @ 12:22:55 • Hemsida: http://maddisenj.se
Caroline

Hoppas du mår bra snart! Ja sushi är ju så otroligt gott :D

2014-11-05 @ 13:49:49 • Hemsida: http://awesomecaroline.blogg.se
Mari

Hoppas allt är okej snart. Kramar

2014-11-05 @ 20:22:23 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Helen

men usch blodprott låter aldrig rolig! Hoppas salvan & tabletterna hjälper nu :)

2014-11-06 @ 09:35:38 • Hemsida: http://heleeens.bubbleroom.se
Sanna Preifelt

Vad tråkigt! Min mamma har tendens att få proppar och sådär, men detta verkar ju helt klart vara relaterat till din operation, medan min mamma har något speciellt med sina blodådror och sitt blod. Jag hoppas verkligen att du blir bra snart! Kram till dig :)

2014-11-06 @ 10:04:12 • Hemsida: http://sannasrum.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0