Kill me! (#162)

Första passet på över två månader. Första riktiga passet efter operationen. Det är sån skillnad på att bara lyfta lite skrot och att köra en riktig metcon. Jag ville dö. Det enda bra med detta var att jag kunde köra RX, och fick gjort både box jump och hopprep under passet, som tillhör min rehab.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Linjedrillar – djur fram och tillbaka
  • Gymnastik – Ring dips-progression – 5 minuter AMRAP, Ring push ups med utåtvrid i toppläge
  • Stryka + explosivitet – Deadlift (60 kilo) och box jump (50cm), 5×5 +3
  • Metcon:
    • 3 minuter AMRAP
      10 thursters 15 kilo
      20 double unders
  • 1 minut vila
    • 3 minuter AMRAP
      Burpees
  • 1 minut vila
    • 3 minuter AMRAP
      10 thrusters 15 kilo
      20 double unders
Det var helt galet jobbigt. Och frustrerande. Marklyften skulle vara 70-75% av max, men eftersom jag inte kört marlyft på säkert ett halvår (no joke) så tog jag det lugnt. 60 kilo är ungefär 55% av mitt max. Boxhoppen ska öva explosivitet och skulle egentligen vara höga, men eftersom det egentligen är min rehab så tog jag på låga. Men det funkade och marklyften kändes lätta. Träningsvärken i ryggen känns dock inte så lätt idag. Metconen sen då. Jag trodde ju att jag kunde double unders efter mitt lyckade försök i onsdaga. Men det visar sig att det är STOR skillnad på att köra det lite lugnt utan tidspress jämfört med massa puls och fjuttiga 3 minuter. Jag fick inte till det. Var ganska arg egentligen, men orkade inte få utlopp för det liksom. Dog lite när tiden var slut.
 
 

Sara Ekman

Bra kämpat!

2014-11-28 @ 22:53:27 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Linda

grymt jobbat

Svar: Tack. :)
Sofia

2014-11-28 @ 23:11:55 • Hemsida: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Emmelie

60kg!? :-O Jösses, det är ju mer än vad hela jag väger! Sjukt stark och grymt bra jobbat!

Svar: Haha du är söt! ;) Det är dock inte så mycket vikt i marklyftsvärlden. Jag har ett PB på 112 kilo i marklyft egentligen. ;)
Sofia

2014-11-28 @ 23:44:33 • Hemsida: http://mildarabarber.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0