Söndagsterapi

Jag är lite efter. Det är måndag idag och jag har redan hunnit köra mitt måndagspass, trots att jag inte ens redovisat söndagens pass. Jag hade egentligen inte ens planerat att träna denna söndag. Men efter att jag knappt tagit mig ur sängen och det meddelades att lekplatsen var öppen ett par timmar på eftermiddagen så gick jag dit. Satte mig på rodden och pluggade in hörlurarna, för en gångs skull, och bara rodde i ett jämt tempo i en halvtimme. Precis vad jag behövde. Även om jag i min egen värld, var det skönt att veta att runt omkring mig hade jag massa vänner, som alla respekterade att jag inte ville prata. Men ändå kollade läget när jag pluggade ur lurarna sen. Fantastiska människor. ♥
 
Gårdagens pass:
  • 30 minuter rodd
  • Push ups-programmering:
    • 5×10 armhävningar på knä
  • Back squat – 3×10, 15 kilo
  • Teknik – 3 varv med max reps:
    • Knees to elbow
    • Toes to bar
    • Kippade pull ups
  • Tabata mage – 2 varv, 20 sekunder on 10 sekunder off:
    • Planka
    • Russian twist – 8 kilo kettle bell
    • Hollow
    • Sit ups
  • Rehab:
    • Gående höga knän, explosivt upp på tå
    • Step up med fråntryck på lådan med vänster ben, 3×10 reps
    • Vricka på foten med gummiband som motstånd 3×20 reps
Blev som synes ett ganska lätt pass. Rodden var fantastisk skön. Trots att jag inte körde i något monstertempo, så rann svetten lite lagom och det var skönt att sätta igång kroppen på riktigt.

Isabelle Olsson

Du är så jäkla grym!!! :-D

2014-11-03 @ 21:48:52 • Hemsida: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Emmelie

Va du är duktig. Hade tröttnat efter bara rodden! :-P

Svar: Haha. Det kanske var ett tag, men fortfarande låg fart. Inte värre än en promenad. ;)
Sofia

2014-11-04 @ 17:10:22 • Hemsida: http://mildarabarber.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0