Bus-träning

Jag gick och längtade hela dagen igår för att få träna. Hade egentligen ingen direkt plan för vad jag skulle köra, bara att jag skulle göra nåt. Kom iväg tidigt från jobbet och kunde hänga på Göta i lugn och ro i två timmar. Jag fuskade dock lite och gjorde lite lätta pressar, trots att sjukgymnasten tyckte att jag skulle hålla mig borta från övningar där jag behövde stabilisera med benet. Men det är svårt, eftersom jag inte har ont kan min hjärna inte riktgt greppa varför inte. Så trotsig som jag är så gör jag det ändå.
 
Dagens pass:
  • 15 minuter bike i lugnt tempo
  • Pressar 3×5 – 20 kilo
  • Bänkpress 3×5 – 35 kilo
  • Mage – 3 varv med:
    • 10 strikta knees to elbows
    • 20 russian twists – 6 kilo
  • Rehab för benet – stå på ett ben, tåhävningar på ett ben och inåtvridningar av foten med gummiband
  • Pull ups 3×1 strikta, 3×1 excentriska, 3×3 strikta med lila gummiband
  • 10 minuter bike i lugnt tempo
Jag hade egentligen bestämt mig för att hålla mig borta från pull upsen, men blev övertalad om att det inte är några problem så länge jag bygger upp med vikter att stå på så att jag når upp ordentligt. Och helt riktigt så kände jag mig trygg nog med det, då att ramla ner var det jag var rädd för eftersom jag inte kan ta emot med mitt vänsterben. Dom excentriska gjorde jag genom att hoppa med mitt högerben, så det var inga problem det heller. Nu köttar vi pull ups helt enketl! Som sagt, inget monsterpass på något sätt, men oj vad jag är lycklig över att kunna göra så pass mycket redan nu. Happy happy.
 
 

Emma Grann Fotografi

Duktigt!

2014-10-23 @ 12:21:53 • Hemsida: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
MADDISENJ.SE

Tack så mycket. Du är så duktig med träningen

2014-10-23 @ 12:31:41 • Hemsida: http://maddisenj.se
Emma

Så himla härligt. Jag är verkligen glad för din skull! Sakta men säkert så kommer det gå galant! :)

Och den där salladen du la upp ovan, mmmm! Din mat ser alltid så himla god o fräsch ut.

Sv. Jag börjar inte jobba förrän i januari. Om det inte är så att de får in ett stort jobb som behöver lite extra resurser, isåfall kan det bli så att jag får jobba på timme i november/december. Ska iväg på kurs om två veckor också :) Så snart så!

2014-10-23 @ 21:12:07 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Mari

Din buse =)

2014-10-24 @ 08:28:34

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0