Snatch-PB (#194)

Jag har verkligen haft världens sämsta dag. Ibland undrar jag hur många PMS-dagar man kan ha på en månad. Jag har helt klart för många. Hade det inte varit PB-vecka hade jag formodligen bara åka hem och gömt mig under täcket. Dessutom favvo-Chrille som coach, så det var egentligen inget svårt val. Mitt dåliga humör gjorde mig dessutom sjukt förbannad, något jag tog ut på skivstången och lyckades sätta nytt PB i snatch plus köra en tung metcon på RX. Så kan det gå.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Linjedrillar
  • Gymnastik – 10 minuter AMRAP:
    • 15 hollow rocks
    • 5 strikta pull ups
    • 15 arch hollow
    • 5 push ups
  • Styrka – Squat snatch, 1–2 reps on the minute for 10 minutes, mot PB (2×25 kilo, 2×30 kilo, 3×33 kilo, 3×35 kilo)
  • Metcon – 8 minuter AMRAP:
    • 5 burpee box jump over (50 centimeter)
    • 5 thrusters (35 kilo)
    • 5 russian kettle bell swings (24 kilo)
  • Återhämtning – 30 minuter bike
Så jag lyckades då med att sätta PB i squat snatch. Det enligt mig absolut svåraste vi gör. Mitt problem är kanske att jag gör det för sällan, för det är så mycket teknik. Jag har svårt att komma ner i squaten alltså. Men ökade ändå mitt PB med tre kilo. Woop på det. Sen failade jag tre gånger, om inte ännu fler, på 35 kilo. Hur stor skillnad kan det vara med två kilo liksom? Aja. Nästa gång. Sen var jag så förbannad att jag bestämde mig för att köra RX på metconen. Tungt! Men så jäkla gött. Jag gjorde mitt bästa och tog mig igenom nästan fem varv. 4+10 reps. Jag var nöjd med det. Jag är ju inte bra på burpees liksom.
 
 

Sara Ekman

Gött med PB :)

2015-02-16 @ 22:04:24 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
E m e l i e

Hollow rocks är jobbig men bra! :D

2015-02-17 @ 00:07:02 • Hemsida: http://nouw.com/bymelli

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0