Tisdags-squat (#191)

Så himla glad över dessa tisdagar numer innehåller så himla mycket back squats. Något jag är bra på. Något jag tycker är roligt. Och en hel dag bara dedikerad till styrka. För omväxlings skull. Kände mig stark denna och hade den där grymma känslan när allt var klart. Jag seglar upp mot hundra, jag känner det!
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Axel-prehab, jumping jacks, air squats och instep
  • Gymnastik – Statiskt häng i ringarna, 4 varv, 15 sekunder on 15 sekunder off, bottenläge och toppläge
  • Styrka – Back squat, 1×70%, 80%, 85%, 90% (67 kilo, 76 kilo, 81 kilo, 86 kilo)
  • Styrke metcon – 12 minter on the minute, back squat 3 reps på 70% (67 kilo)
  • Metcon – Push up Matrix:
    • Push ups 3–6–9–12–9–6–3 reps
    • Tuck jumps 1–2–3–4–3–2–1 reps
Det var ett lite udda pass, för jag hade ingen från «järngänget» (som är ganska stort) med mig på passet idag. Det var typ bara nya. Men passet i sig är roligt. Tungt. Men det kändes ändå inte så tungt som jag trodde. Det är liksom en häftig känsla att göra en tvåa på 90% av max och det känns lätt liksom. Jag tycker att jag viker in mitt vänsterknä något när jag går upp, men enligt Coach F så är det inget som syns. Han är liksom nöjd med min teknik. Oj oj oj vad jag vill spräcka den där 100-gränsen på nästa maxning. Men jag måste pass mig från att vara för säker, det brukar aldrig bli så bra då. Den här mini-metconen som vi avslutade med, inte min kopp av te då jag helt tappat mina armhävningar. Men det är väl bara att jobba sig tillbaka. 3 minuter och 15 sekunder tog det mig iallafall. Med en abmat.
 
 

E m e l i e

Älskar dina träningsinlägg :D

2015-02-11 @ 22:32:36 • Hemsida: http://nouw.com/bymelli
Anonym

Fan va grym du är :) du kommer snart nå ditt mål!

2015-02-12 @ 00:31:22 • Hemsida: http://fabulousprincess.blogg.se
GoForFit

Härligt!! :D

sv; Perfekt indeed! :))

2015-02-12 @ 09:06:51 • Hemsida: http://goforfit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0