Crossfit Open 15.2 (#201)

Opens andra vecka och 15.2 visade sig vara en repris av 14.2. Alltså en workout jag gjort mer än en gång innan, senast i februari. Kul! Dessutom var den skalade varianten av denna väldigt rimlig för mig. Jag satte målet att ta mig till varv tre. Vilket jag gjorde och var faktiskt väldigt nöjd med det.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – air squats, wall squats, instep, bear walk, mobilitet för squats och overhead
  • Metcon – Open 15.2, Every 3 minute until fail:
    • Minut 0–3 – 2 varv av:
      6 over head squats (20 kilo)
      6 pull ups
    • Minut 3–6 – 2 varv av:
      8 over head squats
      8 pull ups
    • Minut 6–9 – 2 varv av:
      10 over head squats
      10 pull ups
Jag höll ett stabilt tempo. Over head squatsen är väldigt lätta och tog mellan tio och femton sekunder. Pull upsen funkade bra. Tills dom inte gjorde det. Dom där satans underarmarna. Skulle delat upp det bättre. Greppet dog när jag försökte göra mer än en rep i taget och lyckades säkert får fem sex noreps. Och sex reps var det jag hade kvar för att ta mig in på varv fyra, 12 repsaren. Grejen är ju att eftersom squatsen är så pass lätta har man 12 »gratis-reps«, bara man tar sig dit, och varje pull ups efter det är en bonus. Så hade jag inte haft alla no reps, hade jag kanske haft ett 20-tal reps till på min score. Därför är jag sugen på att göra den igen. Vi får se vad kroppen och framförallt underarmarna säger om det på måndag. 90 reps är det jag har just nu.
 
 

Linnea Kinis

härligt!! :D

2015-03-09 @ 12:16:42 • Hemsida: http://linneakinis.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0