Crossfit Open 15.4 igen (#205)

Så jag hade ju bestämt mig redan i lördags att jag skulle köra 15.4 igen på måndagspasset. Jag var nog kanske lite naiv och underskattade uppgiften lite. Jag rycktes med av hetsen som så lätt bli när massa tävlingsmänniskor samlas på ett och samma ställe. Och det tog ett tag innan jag kunde känna mig nöjd över det jag till slut lyckades prestera. För det var vad det var för mig, en prestation.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Springa runt i ring och rörlighet
  • Teknik – Hand stand push up
  • Metcon – Open 15.4, 8 minuter stege:
    • 3 hand stand push ups
    • 3 cleans (56 kilo)
    • 6 hand stans push ups
    • 3 cleans
    • 9 hand stand push ups
    • 3 cleans
    • 12 hand stans push ups
    • 6 cleans
Jag blev orolig redan på uppvärmningen när jag inte alls fick till mina HSPU. Det var tyngre än när jag övade i lördags och plötsligt började jag tvivla på mig själv. Men världens bästa gäng peppade och jag skärpte till mig. Många hade svårt med cleansen, som är tunga, mitt PB är inte heller många kilo där ifrån. Men det som var tyngst för mig dom där satans HSPUsen. Första varvet gick bra. Efter det spenderade jag fem minuter och lyckade få till tre reps. Sen var tiden slut. Totalscore på nio reps. Jag var jättearg för att jag inte fick tio. Tills jag lugnat ner mig lite och insett att jag aldrig tidigare gjort RX HSPU, nu har jag gjort sex stycken. Jag är skitstolt över mig själv. Punkt.
 
 

caroline

Klart du ska vara stolt! Grymt! :D

2015-03-25 @ 21:33:27 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
mari

Sjukt bra ju :) heja heja!

2015-03-26 @ 18:59:34 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0