Crossfit Göta #65

Veckans morgonpass blev denna veckan på en tisdag istället för på en måndag. Crazy lady. Men minst lika skönt pass. Även om jag var galet trött efter typ bara fem timmars sömn. Att jag fortfarande är vaken är ett under. Hur som helst bra pass som sagt. Kul och jobbigt. Förra veckan körde vi ett pass med två 5-minuters WODar. Idag var det två 10-minuters WODar. Jajks.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Hopprep – Öva på double unders
  • Styrka: Pull ups 5×5 reps
  • WOD #1: AMRAP 10 minuter:
    • 5 Power cleans
    • 10 Hand stand push ups
    • 15 kalorier rodd
  • 5 minuter vila
  • WOD #2: AMRAP 10 minuter
    • 10 hand release push ups
    • 15 kettle bell svingar 24 kg/16 kg
    • 20 double unders
  • Tilläggsträning (dagens lucka i julkalendern): For time:
    • Push ups 3,6,9,12,9,6,3 reps
    • Tuck jumps 1,2,3,4,3,2,1 reps
Alltså jag har ju haft en tanke på att jag ska kunna köra ettor i fria pull ups på tävlingen för att köra på RX. Men jag är tveksam på om det kommer gå efter denna dag. Men det är bra att jag får öva iallafall. Det var riktigt roligt pass. Jobbigt (yes, äntligen). Sjukt nöjd över tempot på första WODen. Körde 35 kilo på cleansen. Vilan var välbehövlig. På andra WODen satte jag något typ av PB när jag körde första två varven med unbroken double unders, alltså att jag klarade 20 dubbel hopprep i rad. Alltså RX på allt i andra WODen. Grymt skönt.
 
JAG OCH MIKAEL VISAR HUR EN DU (DOUBLE UNDERS) KAN SE UT
 

julia

grymt pass! :)

2013-12-03 @ 22:32:49 • Hemsida: http://takethetime.blogg.se/
fight4fit

Ny kommer crossfit-dumbon fram igen, Rx? Vad är det? :) När är det dags för tävling, så jag vet när tummarna ska hållas?

Svar: Haha ingen dum fråga alls. RX är den satta vikten man kör passet på. Sen utgår man från den och skalar nedåt för att alla ska kunna köra samma pass liksom. Så på en tävling till exempel så har man satt viker på alla övningar, det som är standard. Väljer man att skala och ta mindre vikt kan du fortfarande vara med och tävla, men du hamnar automatiskt under alla som kört på RX även om du skulle vara snabbare. Hoppas jag lyckades förklara. Haha. Fråga igen annars. ;)

Tävlingen är den 14/12. Så om en och en halv vecka. Jajks. Ska skriva om vad det är nån dag. :)
Sofia

2013-12-03 @ 22:51:40 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Milina Salihodzic

Härligt :)

2013-12-04 @ 00:52:49 • Hemsida: http://milina.blogg.se
Rebecca

whiiohohohi! Grymt jobbat bruden!
Klart du sätter RX på tävlingen. Bara fokusera och bestäm dig! :) skulle det inte funka så är det inte hela världen <3

Svar: Jag är tveksam på RX på pull ups. Hallå, vet du hur jobbigt det är utan gummiband? haha. Ska öva kipping på söndag tänker jag. Du ska inte med? Vet att du inte är medlem, men det kan ju inte vara några problem om du hälsar på på OG en gång? :D
Sofia

2013-12-04 @ 08:14:07 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Sara Ekman

härligt! :)

2013-12-04 @ 09:00:37 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0