Crossfit Göta #67

Tanken var att jag skulle träna som vanligt i morse. Men när jag fortfarande inte somnat när klockan slog halv två så slog jag bort den tanken. Lyckades boka om till ett kvällspass istället. Ett jättesent pass enligt mig. Att träna mellan sju och kvart över åtta är sent. Allt blir konstigt med mat och sånt. Men men, det var ett bra pass. Jag satte PB i front squat. Men det känns ändå inte som det eftersom jag fortfarande inte kört tills det tagit stopp. Så jag räknade det inte. Coach F tyckte jag var mesig, men så var det. Däremot ser jag det som ett PB att jag körde ALLA toes to bar under passet. Det tog sin tid och jag hann inte klart innan Time Capen, men det gjorde inget. I did it!
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Linje-drillar två och två
  • Teknik och styrka: Front Squats 6,4,2,6,4,2 reps
  • WOD: 5 varv for time, time cap 15 minuter
    • 10 TTB/KTE (Toes to bar/Knees to elbows) – varannan rep
    • 10 Burpees med extra push up
    • 10 box jump med air squat på boxen
  • Afterbach (dagens lucka): Tabata hollow rock statisk/dynamisk, 20 sekunder on 10 sekunder off
Front Squatsen kändes ganska lätta idag, det var skönt. Körde sista tvåan på 55 kilo. Men jag vet att jag har så mycket mer om jag skulle försöka maxa. Därför jag inte riktigt kan ta till mig det här PBt. Vi fick höra att om vi kan så ska vi köra toes to bar, även om det tar tid, så jag körde på det. För första gången. Jag hann inte klart alla varv, hade ett varv kvar när tiden tog slut. Men det gjorde inget. Såg det lite som träning inför tävlingen. Allt som allt är jag nöjd iallafall.
 
ANNA-DAGEN IDAG, GRATTIS TILL ALLA ANNOR
 

anna

oh vilken fin hälsning till mig känner jag! man tackar!!! ;)

Svar: Självklart. Stort grattis. ;)
Sofia

2013-12-09 @ 22:01:18 • Hemsida: http://addspirit.blogg.se/
fight4fit

Haha, underbar bild! Ni verkar ju alltid ha så jäkla gott ihop!

Svar: We do! Jag älskar det där stället och allt folk som hänger där. :)
Sofia

2013-12-09 @ 22:59:39 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
caroline

Mycket bra ändå! :) Cool bild! :)

2013-12-10 @ 00:41:33 • Hemsida: http://celandine.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0