Bio – Cloud atlas

Ibland blir det att jag möter upp mina vänner i bioslaongen utan att ens veta vilken film som gäller. Detta var fallet i måndags.
 
I sex historier tas vi med från en omvälvande och ödesdiger seglats över Söderhavet, via ett mordmysterium i 1970-talets San Fransisco, till framtida Neo Seoul i Korea där mänskliga kloner hålls som slavar, ända till tiden efter den stora katastrofen. Baserad på romanen "Cloud Atlas" av David Mitchell från år 2004.
 
Åter igen ger vi oss på en grymt lång film. 2 timmar och 52 minuter. Vissa filmer känns lika långa som dom är, andra inte. Detta var en film i kategori två. Det händer så mycket i filmen att man måste vara allert till tusen för att förstå och hänga med. Den var något rörig och jag förstod egentligen ingenting, men var hela tiden fast beslutad i att man får klarhet till slut. Jag vet inte om jag fick det. Det är många slutsatser att dra så här efteråt och det gillar jag. Jag gillar filmer som inte är själklara och som går att tolkas. Den får näst intill full pott av mig och jag rekomenderar er att se den. Om än medvetna att det är en rörig men händelserik film.
 
 
 
 

Mari

Åh, ett bra tips till :) Gött !!

2013-02-27 @ 18:55:32 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se
Amndz

Är Tom Hanks med så måste den vara bra, haha. Ja, det är vanligen så jag resonerar när det gäller filmer.. :)

2013-02-28 @ 10:57:39 • Hemsida: http://www.amndz.com/
Sara Ekman

vill se :)

2013-02-28 @ 22:05:09 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0