Yollibox

Utomlands verkar det vara väldigt stort med frozen yogurt, i Sverige, not so much. Men jag har läst lite överallt om Yollibox som lanserats i Sverige och under senaste besöket i den stora affären så råkade jag se denna box i frysdisken. Jag kunde inte låta bli att köpa en box för att testa, även om jag var lite skeptisk då den både innehåller en hel del varianter av socker och dessutom kostade närmare 50-lappen.
 
Nu är jag egentligen ingen glassperson och jag var ganska nöjd efter ett par skedar, men jag tyckte den var väldigt god, smakar mycket som sorbét fast är lite krämigare i konsistensen. Och i nyttighetssynpunk är det ju bättre än vanlig glass på så sätt att den inte innehåller grädde eller liknande och därför har färre kalorier. Men är det sockret man vill skippa är det i princip ingen skillnad från vanlig glass.
 
(Att yoghurt är felstavat på kartongen är dock pinsamt, på engelska stavas yogurt utan h. Just saying)
 
 
 
 
 
 

anna

det låter sådär, bättre att satsa på andra godsaker då när man vill unna sig :)

2013-02-02 @ 16:10:29 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se
Sarah

Va dyrt för den ser ju ganska liten ut :P

2013-02-02 @ 20:49:11 • Hemsida: http://CheerSarah.devote.se
Mamma till William och Wilma

God förmiddag..Har inte hört något om denna produkt..Söt är den allt..lita dyr i min smak.Ha en fin tisdag.kram

2013-02-05 @ 10:09:36 • Hemsida: http://blondis81.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0