Crossfit Göta #15

Om jag trodde att jag hade träningsvärk i benen igår, var det ingenting mot idag. Hade nämliget uttökat med ytterligare ett par muskler. Skönt. Mindre skönt om det skulle bli ben på Göta idag. Det blev det inte, tack och lov. Istället var det fokus på pull ups och en riktig mördar-wod.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet för axlar
  • Teknik och styrka: Pullups (5+5+5+3+3+3 reps) 4 sekunder excentrisk
  • WOD: 20 min On the minute (ett varv varje minut)
    • 5 pull ups
    • 10 push ups
    • 15 air squats
  • Tilläggsträning: 2×15 axelrotationer med vikt (2,5 kg)
Det var brutalt jobbigt. Hann inte klart mer än dom första typ tre varven och det sista varvet. Missa typ två varv när jag bestämde mig för att köra klart varvet med squatsen (eftersom mina armar behövde vila lite). Om man räknar lite snabbt betyder det att jag gjorde omkring 100 pull ups, 200 push ups och borde gjort 300 air squats, men eftersom jag inte hann så långt alla varv så blev dom lidande. Men mina ben tackade lite för det ändå. Och pull upsen tog sig på slutet när jag kom på det här med kipping, det vill säga att man typ svingar sig upp. I crossfit behöver inte allt vara strikt, jag har svårt att släppa det. Så får ändå säga att jag gjorde framsteg med mina pull ups idag. Just det. Provade att köra en utan gummiband i början också, och jag klarade det till 99%. Woho!
 
 
 
 
 
 

Carro

haha har också träningsvärk idag, värre än igår :P fick bli vila idag.. eller tja, besök på pizzeria med föräldrarna och ifyllning av försäkringspapper och grejer ist för bilen som blev totalkvaddad inatt :/

Svar: Jag såg det på Insta. Wtf. Hoppas det löste sig på nåt sätt. Men jäkla onödigt. Hoppas den som gjorde det kände nån nytta iallafall.
Sofia

2013-06-17 @ 21:17:30 • Hemsida: http://carolineannamarie.blogg.se/
Fia

SV: Tack för tipset. Blir 4 heldagar i Rom och 3 dagar vid kusten i närheten av Rom :)

Va duktig du är med träningen, hejaheja :D

2013-06-17 @ 21:54:44 • Hemsida: http://fiasfight.blogg.se
Caroline - Foto | Gran canaria | Mamma

Tack det var det :)

Duktig du är!

2013-06-18 @ 00:11:19 • Hemsida: http://carrosungar.blogg.se
Linnea

Många tycker det är jobbigt med träningvärk men jag tycker det är skönt ibland haha men det är ju bara för att man har gjort det så bra :)

2013-06-18 @ 10:15:17 • Hemsida: http://linneabergqvissst.blogg.se
Alexandra Lilja

GRYMT :D då kan vi kippa ikapp sen :)

Svar: Oh yeah! :D
Sofia

2013-06-18 @ 10:25:54 • Hemsida: http://alexandralilja.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0