Viscus pass #14

Idag var det ett annorlunda pass som väntade. Johan var på äventyr och hade fixat en tjej (som jobbar som PT, sjukgymnast, ergonom och massör på Viscus) som skulle köra rörlighet med oss. Fokus låg på underkroppen, att öppna upp höfter och töja muskler som tar emot. Jag som länge trott att mitt problem med att inte komma ner djupt nog i knäböjen, legat i rumpa och höfter. Men det visade sig inte vara fallet. Utan det är vaderna som är boven. Dessutom märkte hon att ena ärret efter min operation på vänstra benhinnan fortfarande sitter fast i muskelhinnan vilket också hindrar rörligheten.
 
Vi jobbade på med massa olika övningar där yoga-hunden tog där den skulle i mina vader kan jag lova. Sen avslutade jag med att rulla vaderna på en foam roller. När man träffar rätt punkt är det smärta, men ack så nödvändigt. Och vilken skillnad det blev på mina knäböj innan och efter rullningen. Så nu vet jag vad jag ska jobba på och vad jag ska be massören på jobbet massera nästa gång.
 
Jag blir så otroligt motiverad av att träna för folk som vet vad dom pratar om och som kan förklara varför och vad som händer när man gör saker. Folk som är bra på sitt jobb liksom. Det var verkligen Ebba och jag hoppas det blir fler av dessa pass med henne.
 
 
// Invigde mitt linne som jag köpte på Nike blast idag. Blev bra tillsammans med mina lila skor //
 
 
 
 

Anna

Ser snyggt ut ;) håller med, detär en glädje att få vara med de som kan sitt jobb. Har länge velat testa den där skumrullen :)

Svar: Man kan tro att den är mjuk och go i skum. Men den är hårt och det gör bara ont. haha. Men den är bra så det ska du absolut testa. :)
Sofia

2013-03-21 @ 23:11:17 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
A

Skönt att någon kommer på vad som är fel.
Snyggt linne!
Kram kram

2013-03-22 @ 00:47:27 • Hemsida: http://motnyalivet.blogg.se
snie.blogg.se

kul ju!! o härligt o bli inspirerad! kan behövas i detta vädret :)

2013-03-22 @ 07:38:44 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Ida

Folk som kan sina jobb är guld värda. Hoppas du får mer nytta av Ebba=)

2013-03-22 @ 08:54:15 • Hemsida: http://www.alittlebitmoreee.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0