Crossfit SJD #7

Lördagens andra pass blev mitt sista i Barcelona. Hade känt mig väldigt trött i ländryggen i ett par dagar och när benhinnan började värka bestämde jag mig för att vila resten. Men sista passet var ett ganska kul pass. Lite tungt. Men jag fick ändå till ett hyfsat flyt.
 
Lördagens (andra) pass:
  • Uppvärmning: 800 meter löpning + 3 varv med:
    • 10 over head squats med platta
    • 15 sekunder statisk armhävning
    • 10 steg ankgång med platta OH
    • 10 vandrande planka
  • Teknik: Snatch med 3 over head squats
  • WOD: For time:
    • 10–1 snatch
    • 1–10 laterala burpees över stången
Axlarna tyckte dock det var tungt med RX vikten på 25 kg så jag fick helt enkelt ta av vikt på vägen. Även om det fortfarande är svårt för mig att få upp farten i burpeesarna så håller jag ett jämt tempo, en stor skillnad från förr då jag behövde vila helt då och då. Positiv utveckling även om det fortfarande är grymt jobbigt.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0