Dagens träning

Efter att ha missat träningen igår, kunde jag inte vänta ytterligare en dag på att få röra på mig ordentligt. Så jag mötte upp en av mina nyfunna vänner på Open Gym för att ha en dejt med Cindy (En av dom benchmarkade WODarna, 20 minuter AMRAP – 5 pull ups, 10 push ups och 15 air squats). En riktigt skön genomkörare på en lagom nivå. 20 minuter är dessutom bra för mig, måste få in lite längre work outs för kroppen att jobba med.
 
Jag trodde att det skulle bli riktigt tufft, kroppen var väldigt segstartad. Men jag är sjukt nöjd med tempot jag började med och kunde hålla det hela vägen, någonstans i mitten kom jag dessutom in i andra andningen och slutade tycka det var överdrivet jobbigt. Det hade kanske varit ett bra läge för mig att öka farten på, men det gjorde jag inte. Bara att hålla högra tempo nästa gång. 13 varv plus 5 pull ups blev resultatet och det är jag himla nöjd med. Bra söndag. Imorgon kör vi morgonpass och massage. Perfekta förutsättningar för en bra måndag också helt enkelt.
 
 

fight4fit

Gött kött du! :) Måste fråga, kan ju inget om crossfit här :p Men är det så att man ska göra saker så snabbt som möjligt? Att desto högre tempo desto bättre? I så fall låter det ju sjuukt jobbigt, då kondition verkligen inte är min starka sida :p

Svar: Ja oftast är det så. Antingen så många varv som möjligt på en viss tid eller ett visst antal reps så fort som möjligt. Men sen ingår det också ren styrka, oftast i stege att man har ett visst antal lyft på sig att lyfta så tungt som möjligt och bara får öka med typ Max 5 kg per lyft. Vi vet ju alla att kondition inte är min starka sida heller, så ibland funderar jag vad jag pysslar med. ;) Men alla har sina svagheter och styrkor, en del av charmen liksom. :)
Sofia

2013-11-18 @ 07:11:04 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Sara Ekman

Härligt :)

2013-11-18 @ 11:10:42 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Emma

Grymt jobbat. Nästa gång går det ännu bättre :D Hejjahejja!
Helt klart bra avslut på veckan :)

2013-11-18 @ 16:09:38 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0