Crossfit Göta #47

Lördagspass. Alltid veckans tuffaste pass. Alltid Team. Alltid kul. Idag var inget undantag. Träningsvärken från i torsdags hade börjat släppa lagom till jag vaknade och känslan var på topp. Men det är lätt att man glömmer av att man vart sjuk, och någonstans efter första två övningarna fick jag en käftsmäll av hur jobbigt det var och blodsmaken i munnen dök upp. Men det var bara att kötta på, om än med ett något lugnare tempo.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Roxanne med rullning och linjedrillar
  • WOD: «Fight gone» bad 2 varv med 2 minuter AMRAP av varje övning:
    • Sumo deadlift high pull (16 kg)
    • Box jump 60/50 cm
    • Push press 40/25 kg
    • Pull ups
    • Shuttle run 10 meter
    • 1 minut vila
  • Tilläggsträning: Statisk tävling i L-sit
Sumo deadlift high pull (breda marklyft med en kettle bell som dras hela vägen upp till hakan) har jag aldrig gjort innan, det var en ganska skön övning, men svårt att veta vilken vilkt som skulle funka. Men det blev bra med 16 kg, jag hade mina struggles ändå då jag gick ut för hårt i löpningen (stationen vi började på) och sen aldrig kundet återhämta mig och få ner pulsen. Men det var skönt att kunna köra RX vikt på push pressarna, det är för sällan jag gör det. Kanske mest för att jag sällan vågar. Hur som helst. Efter att jag blev påmind över att jag varit sjuk och faktisk inte tränat på ett bra tag så fick jag dra ner tempot en aning, men varven blev ändå ganska jämna och det är ju det som det går ut på. Kul pass.
 
 

Marie

Ni ser verkligen ut att ha roligt på era pass! Kul att du är frisk igen! Hoppas det håller sig där! :)

2013-10-12 @ 19:57:24 • Hemsida: http://sweetmary.blogg.se
Karin O

Vilket härligt gäng:)

2013-10-13 @ 04:42:55 • Hemsida: http://kakansemlanoliven.se/
Crazylicious

Heja heja! :)

2013-10-13 @ 10:11:16 • Hemsida: http://crazylicious.shapemeup.se
anna

härligt gäng :)

2013-10-13 @ 18:38:05 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0