Crossfit Göta #53

Måndag morgon och jag vaknade med ett ryck. Bara att hoppa upp. Bästa passet på hela veckan väntade ju runt hörnet. Vi är ett grymt skönt gäng som brukar köra morgonen och ju mer man tränar ihop desto mer bekväm blir man ju. Idag var ett kul pass. Två-delad WOD igen. Och squats, massa squats både i styrkan och i WODen. Åter igen ett riktigt bra pass för min del. Älskar känslan när det är så sjukt jobbigt, men man kommer in ett flyt där man bara matar. Det är först när man slutar som man känner hur jäkla jobbigt det var egentligen.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Hopprep + rörlighet för squat
  • Styrka: Front squat 3×5 reps upp till 45 kg
  • WOD: AMRAP 5 minuter
    • 5 push ups (armhävningar)
    • 7 box jump
    • 9 kettle bell swingar 24kg/16kg (killar/tjejer)
  • 2 minter vila
  • AMRAP 5 minuter
    • 3 pull ups
    • 6 burpees
    • 9 goblet squats (squats med kettle bell framför bröstet) 24kg/16kg (killar/tjejer)
  • After batch: Max push ups i lag – Flest push ups på 4 minuter
  • Extra styrka: Over head squats 3×5 + 3×3 reps upp till 35 kg
Som sagt ett kul pass. Roligt att köra lite front- och over head squats, gör det så himla sällan och har egentligen ingen koll på vad jag maxar där. Over head skulle egentligen ingå i styrkan under passet men eftersom det bara är 45 minuter på morgonen så skippades det, så jag la till det själv på slutet istället. Gick bättre än jag trodde, är annars riktigt dålig på det då min rörlighet i bröstryggen (som behövs för att orka hålla stången på raka armar) inte riktigt finns där. Men gick upp till 35 kg och får säga att det är ett PB, även om det fortfarande var väldigt lätt. Kan nog öka en hel del där om jag skulle maxa. Annars var det överlägset jobbigast idag goblet squatsen, konstigt att det kan vara så sjukt jobbigt med bara 16 kg. Hur som helst riktigt nöjd efter dagens pass. Och att jag hann köra det, nu när hela stan (inkl. Göta) stänger ner i väntan på den stora stormen. Damn damn damn …
 
 

linah

de gör så oont med squats tycker jag :O

2013-10-28 @ 17:07:19 • Hemsida: http://mscoco.forme.se
anna

fan vad grym du är som kör så hårt!

2013-10-28 @ 20:19:50 • Hemsida: http://addspirit.blogg.se/
Mari

Åh. Jag vill också ha ett sådant pass att bara ryckas upp till =)

2013-10-28 @ 20:44:46 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
fight4fit

Grymma du!! Sen ser ju overhead squaten sjukt bra ut! Jag är lite rädd för den övningen. Vet egentligen inte varför! Känns som jag kommer falla som en fura. Men nu ska ja fan testa!!

Svar: Tack fina du! Jag tycker det är en jättesvår övning och kämpar med den eftersom min rörlighet är på gränsen för att räcka till. Men det är en bra övning och ett kul komplement till vanliga back squats. :) Kör på, lovar att du kommer klara det galant, trixet är att hitta balansen med stången innan böjer benen. ;)
Sofia

2013-10-28 @ 22:33:05 • Hemsida: http://www.fight4fit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0