Crossfit Göta #54

Idag hade jag bara fått tag på ett pass som började 16.30. Det är egentligen lite för tidigt, dessutom verkade dagen gå i fast speed just idag. Men fick gjort det jag skulle och hann till och med klippa mig på lunchen. När jag väl kom till gymmet kunde jag iallafall slappna av. Fram till passet drog igång. En riktigt rolig Team WOD, men oj så jobbigt. Lätt jobbigast på länge. Ett tag kändes det som att den aldrig skulle ta slut, men det gjorde den, efter dryga 13 minuter.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: »Hästen« – springa, hoppa och krypa med ett gummiband runt som den andra håller emot med
  • Teknik: Hang squat cleans och squat cleans
  • Styrka: OTM (on the minute – varje minut) 2 reps i 15 minuter
  • WOD: Team for time:
    • 50 wall balls 6 kg + Hollow rock
    • 50 pull ups + hänga statiskt
    • 50 plate to over head 10 kg + statisk over head
    • Laterala burpees + planka
  • Afterbash: Tabata (20 sekunder on 10 sekunder off) 2 varv
    • Sit ups med high five
    • Russian twists
    • Planka med high five
    • Bencirklar runt varandra
Asså kill me. Som sagt riktigt jobbigt idag. Kan kanske bero på att vi körde ganska tungt på styrkan och hade ett högt tempo. 30 squat cleans känns kan jag lova. Vi började på 25 kilo och tog oss upp till 37,5 kilo. Very good. Wall ballsen gick riktigt bra, men sen dog jag typ. Det var tungt. Kanske också för att man aldrig riktigt fick vila, i vanliga fall gör man ju ingenting medans den andra kör, men nu var det nånting hela tiden. Och Afterbashen var ju ingen dans på rosor. Men det var riktigt kul och var i ett bra team med Karin. Vilodag imorgon, sen nya tag. Två pass kvar innan Barelona. Woop woop.
 
 

Julia

lät som ett gött pass :D älskar crossfit!

2013-10-30 @ 23:10:03 • Hemsida: http://takethetime.blogg.se/
milina.blogg.se

Bra jobbat :)

2013-10-31 @ 00:06:16 • Hemsida: http://milina.blogg.se/
fight4fit

Phuu, blir typ anfådd av att läsa bara :p Du har i alla fall smittat av dig lite. Inte så att jag ska börja träna crossfit (än ;) ) men ska i alla fall iväg och provaträna på ett crossfit-gym till helgen :p

Svar: Alltså du förstår att du kommer vara hooked efter detta? Åh vad jag ser fram emot att se din kärlek för Crossfit växa fram. Jag lovar, den kommer för det går inte att stå emot. ;)
Sofia

2013-10-31 @ 07:53:46 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Jossan

Haha, tänkte precis skriva samma som fight4life, att jag blev andfådd av att läsa inlägget! :P Det måste ju innebära att det var ett bra och jobbigt pass ;)
SV: Haha då måste du verkligen vara sugen på bröd och pommes ;) För att göra det ännu värre för dig kan jag berätta att det var riktigt gott! ;)

2013-10-31 @ 09:28:52 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se
Marie

Shit, vilket mördarpass!! Bra kämpat!

2013-10-31 @ 20:51:45 • Hemsida: http://sweetmary.blogg.se
Emma

Hästen, vilket roligt namn. Lät som en rolig övning också för den delen. :)
Lät som ett himla tufft, men roligt pass. Kul! :)

2013-10-31 @ 23:13:04 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0