Fystester #4

Tredje gången gilt. Tanken var att jag skulle gjort detta testet redan i augusti. Men som många gånger förut blir det inte alltid som man tänkt. Men med tanke på att jag inte tränat som jag önskat senaste månaderna så var jag inte alls säker på att jag skulle slå mitt förra resultat. Men kroppen har iallafall känts bra senaste veckan och jag hade i bakhuvudet att om jag inte skulle slå förra resultatet så var det på grund av saker jag själv inte kunnat styra.
 
Dagens tester:
  • AMRAP (As many rounds as possible) 20 minuter av:
    • 5 squat clean 20 kg (frivändning med front squat)
    • 10 Burp-ups (burpees med jumping pull ups)
    • 15 cal rowing (Ro tills man förbrännt 15 kalorier)
Jag tyckte att jag höll ett jämt tempo sist. Denna gången var det ännu bättre. Och högre. Låg omkring en halv minut före förra tiderna hela vägen, vilket ju då gjorde att jag hann längre. 5 varv + 8 reps (5 squat cleans och 3 burp-ups). Jag är nöjd med det. Som sagt så har inte träningen gått som jag önskat, men att se att jag ändå blir starkare (squat cleansen är bättre både på grund av att jag fått bättre teknik och blivit starkare) och får bättre kondition känns grymt skönt. Förutom flåset som alltid är mitt problem, fick jag också fajtas med mjöklsyra i benen. Vet inte vart det kom ifrån men den satte sig redan efter andra varvet och vägrade släppa taget. Men som sagt, jag är trots allt nöjd med detta.
 
 

Jennie

svar:

Ja, det var det! Jag valde ju vegetariska alternativet,
men det icke vegetariska var i första klass det med!
De har burgare (i gourmetstil typ också) som man lär vilja testa en annan gång också! =)

2013-10-22 @ 21:37:09 • Hemsida: http://www.misshart.blogspot.com
fight4fit

Grattis!! Tycker du ska vara mer än nöjd! Du krossade ju dina förra resultat. Även fast du inte varit på topp de senaste så har du ju verkligen utvecklas. Två stora tummar uppåt :)

Svar: Tack snälla för dina fina ord. Dom gör mig alltid glad. :)
Sofia

2013-10-23 @ 08:06:30 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Rebecca

Så jävla grymt jobbat bruden! Wiio Wiio Woop Woop!

Svar: Haha back at ya. ;)
Sofia

2013-10-23 @ 08:50:40 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Mari

Grymt hurru. Bra jobbat :)

2013-10-23 @ 11:16:00 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Jennie

svar:

Jamen javisst! Mat är verkligen KÄRLEK! =)

2013-10-24 @ 19:11:25 • Hemsida: http://www.misshart.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0