Crossfit Göta #42

Efter ytterligare tio dagar utan träning tog jag mig äntligen till boxen. Passet låg inte uppe på hemsidan och jag gillar inte att inte veta. Det visade sig att det var ganska roligt ändå. Men tungt. Det kändes att musklerna inte jobbat på ett tag. Till och med pressarna var tunga, det som annars är min grej. Men jag försökte ta det lugnt och lyckades ganska bra. Men det var något som saknades idag.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet Ido Portal style
  • Teknik: Chin ups och Thrusters
  • Styrka: 20 minuter:
    • Thrusters 5,6,7,8,9,10 reps
    • Chin ups 10,9,8,7,6,5 reps
  • WOD: 3 varv av:
    • 15 push press 40kg/25kg (killar/tjejer)
    • 10 box jump
    • 5 pull ups i rep
    • 5 toes to bar
  • Tilläggsträning: 3 varv:
    • 10 rodd i planka
    • 10 hängande benlyft
    • 10 varv med viktplatta med raka armar upp och ner, liggandes på rygg
Som sagt tungt idag. Fick ett bra flow i thrustersarna och fick beröm för min timing, det kändes bra även om stången bara vägde 25kg. Chin upsen var värre. Kan ju inte göra en strikt så körde att hoppa upp och excentrisk ner. Men inte ens det orkade jag på slutet. Men envis som jag är så körde jag på RX-vikten (25 kilo) på push pressarna under passet, riktigt tungt sista varvet. Sen var tanken att man skulle köra på höga boxen på box jumpen, men jag höll mig till den låga. Men jag fick iallafall till 90% korrekta toes to bar. Det tar sig. Blev klar på 8.28.
 
 

Lisa

Härligt pass!! :-)

Sv: Guud jag minns inte riktigt! hehe näe men vi körde ett set med 10 knäböj(squats) med stång på raka armar över huvudet, 10 stående axelpress, typ någon sorts "kryp-gång" fram och tillbaka på golvet och sist men inte minst 8 burpees och allt detta så många varv som möjligt på 10 min
Sedan körde vi även ett annat set med 10 magövningar, som jag inte minns namnet på (man ligger på rygg med händer uppsträckta ovanför huvudet, man sträcker upp ett ben med fotsulan mot taken samtidigt som man reser upp överkroppen mot benet och klappar ihop händerna på baksidan benet, och så gör man samma med andra benet och sen det ggr 5, sammanlagt 10 ggr), 8 st "övning som jag inte minns namnet på" (utgångsposition är att du sitter på rumpan med benen lätt böjd och händerna placerade i golvet i axelbredd just bakom rumpan, men reser upp höfterna upp mot taket - man ser ut som ett bord typ ;-) - sedan ner med rumpan mot golvet och styr den bak mot händerna(du sitter på golvet med benen rakt framåt och händerna i golvet (fast rumpan ska helst i ta i golvet) ), sedan skulle man dra sig fram på magen över golvet till andra sidan rummet (några meter) och detta skulle man göra så många varv som möjligt på 7 minuter. Hela passet va 45 min med uppvärmning och stretch så vi hann med några fler övningar man nu minns jag inte vilka!
Hoppas du begriper mina förklaringar ;-) inte så lätt att förklara, hade varit lättare att visa! ;-)

2013-09-24 @ 21:53:28 • Hemsida: http://minellii.shapemeup.se
Mari

Bra pass där. Skönt att vara tillbaka. :) Myyys med syskonbarn på besök också =)

2013-09-25 @ 19:20:39 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Marie

Bra jobbat! Ett steg i taget! :)

2013-09-25 @ 21:01:52 • Hemsida: http://sweetmary.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0