Crossfit Göta #107

Asså hur kan man inte älska stället där jag tränar? När jag kom in i boxen idag, möttes jag av fantastiska Head Coach och Coach Chrille utklädda till påskkärringar, samtidigt som folket som körde passet var helt slut. Kul kontrast. Folkets ansiktsuttryck gjorde dock att jag blev lite rädd för passet i sig. Men jag överlevde det också och roligt hade jag på vägen.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet och linjedrillar
  • Teknik: Clean and Jerk (Frivändning med överstöt)
  • WOD: 5 varv for time:
    • 8 squat thrust (ner i en squat, raka armar på en kettlebell och hoppa bak och fram med benen, upp och sträck ut höften)
    • 10 goblet squats
    • 10 kettle bell svingar 16 kilo
    • 8 Push press 20 kilo
    • 10 meter utfallsgång med kettle bell bakom nacken
  • After bach: ca. 500 meter promenad med stång bakom nacken (korsfästning á la Göta)
Jag hade ett riktigt skönt flow idag, trodde att det skulle bli en såndär evighets work out, men blev klar på 13.21 och var jättenöjd med det. Jag mesade kanske lite smått på pressarna. 20 kilo är egentligen för lätt. Men jag var rädd att 30 kilo skulle bli alldeles för tungt, 25 kilo hade varit perfekt, men eftersom vi körde från rack idag fanns det bara 4 stänger att välja på. Men det var skönt att inte total-dö för en gångs skull. När det gäller promenaden så mesade jag rejält. Jag såg hur totalslut dom var på passet innnan, så jag tog helt enkelt bara med mig 20 kilo-stången på promenad.
 
 

Anita

Trevligt pass !

2014-04-19 @ 06:52:40 • Hemsida: http://siliiins.blogg.se
fight4fit

Härligt! Visst är det underbart när man får till det där flowet! :) Och skojsigt med folk som bjussar på sig själva, det gillar vi! Glad påsk på dig nu snygging!

2014-04-19 @ 17:32:08 • Hemsida: http://fight4fit.se/
Anonym

sv: kände det jag också :) härligt pass!

2014-04-20 @ 12:08:38 • Hemsida: http://lavitadilovisa.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0