Crossfit Göta #148

Asså ÄNTLIGEN. På riktigt, äntligen. Idag klev jag in på gymmet igen efter två veckor. Känns nästan som dom längsta veckorna i mitt liv. haha. Nej jag är inte överdrivet dramatisk. haha. Men jag har känt mig lite lost, iallafall senaste dagarna. Det har liksom känts som att jag glömt något. Men nu är jag back on track och det där lyckoruset vinner iallafall nästan över huvudvärken.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + rörlighet
  • Styrka: 12 minuter Clean and split jerk
  • WOD: For time, 10 – 10 – 7 – 5 reps av
    • Power jerk 30 kilo
    • Power clean 35 kilo
    • Front squat 40 kilo

    • 60–90 sekunder vila mellan varje set
  • Tilläggsträning:
    • 4 minuter rodd
    • 4 minuter bike
    • 4 minuter rodd
    • 4 minuter bike
Alltså även om jag hade fått bestämma exakt hur passet skulle se ut hade jag inte kunnat komma på något bättre. Det här var kul! Jag älskar clean and jerk. Att passet sen bara innhöll saker som utfördes med en stång – jackpot! Det här är ju verkligen min typ av work out. Man vet aldrig hur kroppen reagerar efter så lång vila, eller det vet man – jag kommer ha träningsvärk imorgon. Men hur jag skulle klara passet hade jag ingen aning om. Men det gick bra! Körde allt ganska lätt, unbroken rakt igenom. Front squatsen var tunga, som alltid när dom är i en work out. Körde på 60 sekunder vila mellan övningarna och 90 sekunder mellan varven. 15 minuter och 55 sekunder senare var jag klar och jag kände mig som mig själv igen. Shit vad jag har saknat att svettas.
 
/ This place! ♥ /
 

Emelie Richter

Det kan vara den bästa känslan att få vara "hemma" igen och därmed få känna hur musklerna får arbeta! Grym du är!

2014-08-19 @ 11:03:21 • Hemsida: http://emelierichter.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0