Cindy on crack (#173)

Jag är inte den som ger upp. Men i tisdgas gjorde jag det. Gav upp. Eller kanske snarare lyssnade på kroppen. Jag borde nog inte kört över huvuvd taget. Väldigt trött kropp på den här bruttan denna dag.
 
Tisdagens pass:
  • Uppvärmning – Spegelövningar två och två och barbell complex
  • Styrka – 10 minuter on the minute, power snatch + over head squat (upp till 30 kilo)
  • Metcon – For time:
    • 100 hill climbs + 5 varv av Cindy (Cindy = 5 pull ups, 10 push ups, 15 air squats)
    • 80 hill climbs + 4 varv av Cindy
    • 60 hill climbs + 3 varv av Cindy
    • 40 hill climbs + 2 varv av Cindy
    • 20 hill climbs + 1 varv av Cindy
Jag kan inte komma ihåg när jag snatchade senast. Övningen som är långt ifrån min favorit. Men det var bra att får öva och jag ligger iallafall på samma nivå som innan operationen. Jag hade önskat att köra metconen på RX, men det gick inte. Hill climben skulle egentligen vara double unders och jag hade en abmat på push upsen. Pull upsen gjorde jag kippande iallafall. Men det var så tungt. Och när jag kände mig svimfärdig och helt slut på energi så gav jag upp. Då hade jag dom två sista varven kvar. Gillar inte tänken på att jag gav upp. Men att köra metcons två dagar i rad som är över 20 minuter är inget att rekommendera.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0