Death by clean (#164)

Huvudvärk innan passet idag. Men jag är så himla taggad för passen nu för tiden att det inte spelade någon roll. Passet kändes kul också. Trots att träningsvärken i benen satt där den skulle efter igår. Men hjärnan har verkligen en kamp med kroppen. Saker som var självklart för två månader sen, är inte lika självklart idag. Hjärnan måste bara fatta det. Det är en bit tillbaka.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Rörlighet för axlar och överkropp
  • Gymnastik – Wall walk och statisk hand stand 4×30 sekunder
  • Styrka – Front squats 5×3 reps, två sekunder i botten, 30, 40, 50, 55, 60 kilo
  • Metcon – Death by squat clean, öka med en reps varje minut, 40 kilo
  • Tilläggsträning – 20 minuter lugn Bike
Hjärnan var inte riktigt med mig idag. Kunde inte riktigt pusha mig varken i hand standen eller i metconen. Det var jobbigare än jag trodde. Valde dock att köra RX eftersom jag visste att det som skulle ta emot idag var flåset, så då hade det inte spelat så stor roll om det varit 30 eller 40 kilo på stången. Sex varv plus en reps klara jag innan hjärnan fastnade tillsammans med stången i bottenläget. Jag orkade inte mer. Men var ändå hyfsat nöjd. Så långt efter alla andra var jag inte. Hur som helst är det jäkligt gött att leka med skivstången igen!
 
/ Suddigaste bilden i världshistorien, men mysigt hade vi /
 

linnea

haha inte lätt att få skarpa bilder alltid :D

2014-12-02 @ 21:54:01 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se
Clara

Duktig du är!

2014-12-02 @ 22:38:12 • Hemsida: http://clararingqvist.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0