Mikko who? (#170)

Pass 170 och det passar bra att detta hamnar topp tre bland det jobbigaste jag gjort. Ever. Var så trött efter att det tog 24 timmar att ens orka skriva om det. Men gött att få ännu en benchmark i böckerna, även om det inte känns så lockande att göra om den för att kunna jämföra. Usch. Man vet liksom vad som väntar när det inte ens är någon styrka på passet. Full fokus liksom.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Rörlighet, varianter av burpees och barbell complex
  • Teknik – Thrusters
  • Metcon – «The Mikko Salo», 20 minuter AMRAP:
    • 20 thrusters 25 kilo
    • 20 burpees
    • 20 pull ups
  • Återhämtning – 20 minuter bike
Så som sagt. Jobbigt as hell. Kul också att jag tyckte det passade bra att köra min första metcon ever med kippade pull ups. Jag ger mig själv en high five för en moster WOD på RX, men slår mig själv samtidigt för att jag var dum nog att välja just denna dag. Fast iofs är det burpeesarna som dödar mig, och dom hade varit lika jobbiga vare sig jag hade gummiband på pull upsen eller inte. Men jag är som sagt sjuuuukt nöjd med att kippa mig igenom 40 pull ups, defnitivt något jag aldrig varit närheten av att göra innan. Men det gick långsamt och var ganska brutalt. Jag hann med två hela varv plus 37 reps. Låååångt i från dom som toppade leaderboarden. Men jag bryr mig inte. Bara lite. haha. Vet iallafall vad jag strävar mot. Men när man faller in i fosterställning när klockan piper, då vet man att man tagit ut sig iallafall.
 
/ Jag längst ner till vänster. Vi kände oss lika suddiga som bilderna blev /
 

Felicia Karlström

Gött att bara ge järnet alltså! You go girl! =) Kramis!

2014-12-20 @ 15:44:52 • Hemsida: http://storasysteralskarmode.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0