Navy Seal (#169)

Jag är fortfarande ganska död efter helgen. Den redan långa tävlingsdagen avslutades med en hejdundrande fest in på småtimmarna. Och även om det var galet värt det, så är detta anledningen till att jag så sällan dricker – det tar en vecka för mig att återhämta mig. haha. Därför valde jag att spendera gårdagskvällen med serier i sängen istället för på gymmet. Men desto mer taggad idag. Det är test-vecka av några av alla benchmark metcons. Jag missade Jackie igår (vilket jag tänker ta igen en annan dag), med idag stod Navy Seal Grinder på tavlan.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Mobilitet för axlar
  • Gymnastik – Kullerbyttor och hjulningar
  • Styrka – Floor press, 5×5 reps, 30–35–40–45–50 kilo
  • Metcon – »Navy Seal Grinder«, max reps:
    • 2 minuter max strika push ups unbroken (ett försök)
    • 2 minuter vila
    • 2 minuter max sit ups, armbågar mot knän
    • 2 minuter vila
    • 2 minuter max strika pull ups unbroken (ett försök)
    • 2 minuter vila
    • 2 minuter max reps burpees
  • After bash – Boll stafett:
    • springa med wall ball mellan benen
    • hoppa med wall ball mellan benen
    • bear walk med bollen nickandes framför
  • Tilläggsträning – Dips-programmering:
    • 3×12 Paralett dips med raka ben
    • 3×20 sekunder ring dips hold i toppläget
    • 1×40 reps triceps extensions
Passet i sig var inte så jobbigt. Varken styrkan eller metconen. Faktiskt. Floor pressen (bänkpress på golvet), är en lite udda övning och svår att liksom jämföra på nåt sätt eftersom vi typ aldrig gör det. I metconen är jag fortfarnde så pass svag att inte hinner göra tillräckligt många reps för att det ska bli jobbigt liksom. Men är ändå nöjd med repsen jag skrapade ihop. På RX nivå. Woop. 16 strikta armhävningar med rätt teknik (armbågar bakåt, bröstet i marken), 35 sit ups (fortfarande min svaghet, borde kunnat skrapa ihop lite mer här), 4 strikta pull ups (woop! Äntligen ett PB. Blev så glad att jag hoppade ner efter fyra, vet inte ens om jag kanske klarat en till. haha) och sen 30 burpees (sjukt nöjd med det, alla vet att burpees är något jag inte är bra på så för mig är 2×15 unbroken reps riktigt bra). Totalt 85 reps. Låt mig jobba på push ups och sit ups så blir det bättre nästa gång. Woop!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0