Rehab 3.0

Äntligen är jag tillbaka med full belastning av mitt ben. Idag drog jag i gång nästa fas av min rehab – löpningen. Det betyder dock inte att jag är klar med all rehab, jag har mycket kvar. Det är nu vi börjar rätta till dom saker som skapade skadan från början. Men att kunna springa, om än korta sträckor, utan smärta är en skön känsla.
 
Började alltså min ledighet (två och en halv veckor, woop woop) med att köra rehab i skogen. Löpteknik kan man också kalla det. Fyra övningar, fyra varv. Tripping – för att aktivera vristerna. Indianhopp – för att få igång explosiviteten. Höga knän med aktiva vrister – för att aktivera musklerna. Vanlig löpning med fokus på höga knän och knäna utåt. Tanken är att jag ska börja med två gånger i veckan och sen öka långsamt. Så jag håller tummarna att vintern håller sig borta så jag kan utnyttja dom icke frusna löpspåren så länge som möjligt.
 
 

A video posted by Sofia (@sofham) on Dec 12, 2014 at 4:10am PST

 

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

vad skönt att höra att du är på bättringsvägen:)

2014-12-23 @ 03:18:49 • Hemsida: http://patriciac.blogg.se
Pauline

vad skönt! hur får man instavideos=? :S

Svar: Så in på Instagram via en webbläsare och klicka på filmen, så finns det ... i ena hörnet, där får du en inbäddningskod. :)
Sofia

2014-12-23 @ 14:56:05 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
Karin FitnessochHälsa

Härligt att du kan träna löpning! Jag borde också göra sådana där löpskolövningar oftare.

2014-12-29 @ 23:31:06 • Hemsida: http://www.fitnessochhalsa.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0