Crossfit Göta #134

Efter att gårdagens träning, som jag sett fram emot så mycket, blev inställd på grund av migrän, så var jag riktigt taggad idag. Och jag blev inte besviken. Trots den märkliga styrkan som är på tisdagar så var passet riktigt roligt. Körde med bra och peppande folk, precis vad jag behövde idag.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, stretch och foam roller
  • Teknik: Clean deadlift 5×5 reps
  • WOD: Team med tre, varannat varv, tre varv var:
    3 varv med:
    • 6 power cleans 40 kilo
    • 3 burpees
    • 15 sekunder max assault bike

      5 minuter vila
    3 varv med:
    • 6 power cleans 40 kilo
    • 3 burpees
    • 15 sekunder max assault bike
  • Tilläggsträning: 10 minuter rodd
Alla pass jag tar mig igenom på RX-vikt är jag galet nöjd med. Som idag. Sist jag körde cleand på 40, var det så galet tungt att jag var lite osäker på om jag skulle köra. Men när jag frågade Coach Chrille om man skulle satsa på tungt eller snabbt så sa han tungt, då var det bara att köra. Var inte alls beredd på att jag kunde köra alla 6or unbroken, det var dessutom inte så tungt som jag trodde. Härliga känsla. Jag, Cassandra och Felicia var dessutom ett grymt team och det gick undan. Vi var klara med alla varv plus vila på 15 minuter. Tar man då bort vilan var effektiv cirka 3½ minut per person. Sånna work outs är ganska coola, för vi snackar 3½ på absolut max, så det känns kan jag lova. Jag hade dessutom »den där« känslan efteråt. Bästa! ♥
 
 

Andreas

Bra jobbat! (:

Svar: Tack tack! :)
Sofia

2014-07-01 @ 22:33:36 • Hemsida: http://www.runandreasrun.se
linnea

så jobbigt med migrän!

2014-07-01 @ 23:54:50 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0