Crossfit Göta #136

Jävla skitdag är allt jag kan sammanfatta denna dagen med. Jag har jobbat hela dagen utan att andas i princip. Dök upp på Göta i sista sekunt (med mina mått mätt – fröken tidspessimist som alltid är tidigt) och insåg att mina skor fortfarande var kvar i gamla boxen, fort som attan över och hämta dom för att komma till passet och inse att det är massor av double unders. Jag HATAR att jag inte kan göra allt på passet. Jag hatar att jag har ett splitter nytt hopprep, specialbeställt till mig, som bara ligger och väntar på att bli använt. Jag HATAR att ha ont. Allt detta gjorde mig pissirriterad och jag börjar känna mig galet gnällig. Något jag inte vill vara men som liksom blir automatiskt när jag går och har ont konstant. Gah.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Bear walk, in step, lejon gång och ankgång + över/under två och två (armhävning till yoga-hunden, hoppa över/kryp under)
  • Teknik/styrka: 9 minuter on the minute:
    • 8–10 hand stand push ups
    • 5 strikta pull ups (1–2 utan gummiband, resten med)
    • 12–15 kettle bell svingar (skulle varit double unders)
  • WOD: Tabata, 20 sekunder on 10 sekunder off:
    4 varv på varje station:
    • pull ups
    • wall balls
    • push press
    • sumo deadlift high pull med kettle bell (skulle varit double unders)
    4 varv på varje station:
    • toes to bar
    • wall balls
    • push press
    • air squats
  • Afterbash: 3×15 rygglyft
Som sagt, skitpass. Underarmarna var döda typ när work outen började. Dom nya wall balls targetsen (när man ska pricka en platta istället för väggen) var värdelösa och jag fick noll flyt. Var helt i otakt på mina toes to bar. Och mjölksyran dödade mig i air squaten. Jag var inte alls så glad som det ser ut på bilden nedan. Det som kan räknas som positivt med denna dag – kul med nya boxen, fina vänner och bra coach.
 
 

Pauline

så duktig!

2014-07-07 @ 21:19:28 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
Linda

Jag vet hur det känns. Kommer ihåg när jag var skadad och var tvungen att byta ut massor. Höll typ på att börja gråta varje pass. Hoppas det blir bättre snart.

2014-07-08 @ 05:55:38 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0