Crossfit Göta #137

Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna dagen och detta pass. På sommarschemat är passen kortade till en timme istället för en timme och en kvart, så plötsligt känns det som att passet bara rusar iväg. Tisdagar jobbar vi på progression mot cleans och framförallt startpositionen. En udda övning som jag inte riktigt klickar med. Och passet sen. I typ hundra graders värme var det något av det absolut jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. Konstig känsla det där. Vad är det egentligen som får en att inte ge upp? Allt man vill är ju att faktiskt gå hem. Skita i allt, för kroppens naturliga instingt är att sluta med det som är så jobbigt. Men det är ändå något som gör att man fortsätter. Helt idiotiskt egentligen. 
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Djungeldjur och 3 varv med:
    • 10 good mornings
    • 10 push press
    • 10 over head squats
  • Teknik: Clean deadlift 5×5 reps 70% av max clean
  • WOD: 10 – 8 – 6 – 4 – 2 – 4 – 6 – 8 – 10 reps
    • Ground to over head 30 kilo
    • Front squats 30 kilo

    • 4 burpees (skulle varit 20 laterala hopp över stången)
  • Afterbash: 3×10 ryggresningar
Som sagt, bland det jobbigaste jag någonsin gjort. Det är ett en sån typisk work out där man vill ge upp. Men jag gjorde inte det. RX var satt på 40 kilo, vilket ingen hade kört på under hela dagen tydligen. Så tung var den här work outen. Killarna körde på 40 och var döda. Att jag tog mig runt på 30 kilo var alltså ett under. Men så tog det typ 18 minuter också. Att jag tryckte in dom där burpeesarna hjälpte inte heller. 4 burpees är jobbigare än 20 små hopp, jag lovar. Bah.
 
 

Sara Ekman

Bra kämpat! :)

2014-07-09 @ 10:21:38 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
MATILDA

härlig bild :D

2014-07-09 @ 10:57:43 • Hemsida: http://matildays.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0