Crossfit Göta #138

Fredag morgon och jag var trött som in i bomben. Men dagar som dessa funkar det att tänka på att man faktiskt gillar att träna, och att man kan sova en annan dag. Det som väntade var ett ganska klassiskt pass. Jobbigt och roligt. Men den där lilla extra kicken saknades idag.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 6 minuter rodd, 2 minuter bike, foam roller och stretch
  • Styrka: Front squat, 3 sekunder i botten 70% av max, 5×5 reps, 50 kilo
  • WOD: 3 varv av:
    • 10 hang power snatch 25 kilo
    • 15 hand stand push ups (1½ ab-mat under huvudet)
    • 300 meter rodd (400 meter löpning)
  • Tilläggsträning:
    • 5 minuter rodd
    • 4 minuter bike
    • 5 minuter rodd
    • 4  minuter bike

    • Stretch
Front squaten gick bra idag. Kändes inte överdrivet tungt. Jag baserar fortfarande på att mitt max i front squat ligger på 70 kilo. Och än så länge funkar det ju. En vecka kvar innan maxning. Ska bli spännande att se hur det går. Passet sen då. Jag körde RX med 25 på snatcharna, det kändes bra. Det var hand stand push upsen som var tyngst. Var den enda som körde det, man valde mellan HSPU eller hand release push up. Jag ville utmana mig och valde den tunga varianten, med en ab-mat plus en viktplatta under. Det är typ 1½ ab-mat. Det var lite för tungt egentligen. Tror inte jag gjorde alla korrekta där. Men jag gjorde så gott jag kunde och är stolt över att jag tog igenom det i princip på RX. 10 minuter och 35 sekunder tog det.
 
 

Pauline

vad fin bildcitat!

2014-07-12 @ 19:38:13 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0