Crossfit Göta #141

Ny dag, nytt pass. Känner att jag pushar kroppen lite grann just nu. Åttonde passet på nio dagar. Visst det var tufft förra veckan, men kroppen har känts lite för bra för att vara sann senaste dagarna. Så jag väntar lite på kraschen. Men nej inte idag heller. Inte för att jag klagar. Jag är bara beredd. haha.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Stretch och barbell komplex
  • Teknik: Clean deadlift 3×5 reps
  • WOD: «Long», 6 varv:
    • Minut 1: 50 sekunder max Assault Bike
    • Minut 2: 5 power cleans (30 kilo), 5 Chest to bar pull ups, 5 burpees
    • Minut 3: Vila
    • Minut 4: 50 sekunder max rodd
    • Minut 5: 4 hand stand push ups
Mm verkligen en låååång work out. 30 minuter för att vara exakt. Körde med ett bra gäng idag, men jag skulle nog ändå säga att jag inte gick för 100%. Skippade burpeesen till exempel. Men framförallt var jag nöjd med Hand stand push upsen. Körde kippade idag. Min nya grej, och vilken grej sen. Sååå mycket lättare än strikta. Stolt att jag klarade det eftersom jag då kan skippa en matta under huvudet. Vilket i princip gör det till RX nivå, eftersom vi brukar få ha en matta under för att skona huvudet lite. Bara att ta bort gummibandet i pull upsen så är jag där. Ack så nära det är nu. Älskar framstegen.

Sara Ekman

Härligt :)

2014-07-16 @ 10:55:03 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Emma

Åh, vad härligt det låter. Bara att ösa på när kroppen orkar och tid och motivation finns. Låter som ett roligt pass. Äckeljobbigt, men roligt :P :)

2014-07-16 @ 16:10:30 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0