Crossfit Göta #143

Bästa måndagspasset igen. I princip hela det vanliga gänget var samlat och det var ett grymt pass. PB-veckans startskott med maxning av pull ups, push ups/hand stand push ups och double unders. Sen ett ganska skönt pass, på sån där lagom nivå som man behöver ibland. Bra dag på gymmet helt enkelt.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, linjedrillar och stretch
  • Styrka: Maxning av strikta pull ups och hand stand push ups
  • WOD: 24 minuter on the minute
    • 10 GHD sit ups + 10 GHD hip extentions
    • 10 push ups
    • 2 tunga power cleans, 50 kilo
    • 15 kettle bell svingar (20–50 double unders)
Jag vet inte om jag kallar mina TVÅ strikta pull ups som PB, eftersom jag typ gjort det innan. Men det är så häftigt. Första gången jag satte händerna i riggen kunde jag knappt ens bara hänga. Idag kan jag dra mig upp, två gånger efter varandra. Heja mig och heja framsteg! När det kommer till HSPU så vet jag inte heller om jag kallar det för PB, vet inte vad jag gjort där innan. Idag gjorde jag 5 strika med en ab-mat under huvudet. Men det var inte maxning på något sätt. Vet inte riktigt var jag hade energin där. Och ja, double unders var jag såååå sugen på att hoppa, men lät hopprepet ligga kvar i lådan idag. Stolt över att jag var stark nog att stå emot. Men oj vad jag ska hoppa hopprep när benet är fixat. Work outen i sig var riktigt rolig, men det var inte dirket på maxpuls idag. Lite skönt. Försökte få upp pulsen så gott jag kunde på GHD:n och svingarna. Men höll fokus på strikta armhävningar, iallafall varannat varv och på dom tunga cleansen. 50 kilo är ju egentligen bara två kilo från mitt PB, så att jag tryckte upp den 12 gånger idag känns bra. Hade dock lite problem något varv in, men det räckte att Coach F stod och tittade och påminde mig om att komma under stången, då gick det nästan lätt. PB-försök på samma övning imorgon. Kul!
 
 

amanda

härlig bild :D

2014-07-21 @ 23:05:27 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
Danielle

Tycker dina träningsdagböcker är så roliga att läsa :) Lycka till på cleansen imorgon, håller tummarna!

2014-07-22 @ 00:36:09 • Hemsida: http://daniellesblogg.se
Pauline

härligt!

2014-07-22 @ 09:44:04 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
Helen

Härligt gäng :)

Bilder får komma upp när jag kommer hem :)

2014-07-23 @ 12:53:41 • Hemsida: http://heleeens.bubbleroom.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0