Crossfit Göta #145

PB-veckans sista pass. Lite deppig över att jag inte satt ett enda PB under veckan var jag galet taggad för front squaten som väntade. Den övningen jag verkligen satsat på och kört stenhårt med pausade squats med olika procent baserat på att mitt PB skulle var 70 kilo. Men det stannade inte där. Det blev tyngre än så och jäklart vad skönt det kändes att trycka upp stången där.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + stretch
  • Stryka: Front Squat, 15 minuter mot PB
  • WOD: 20 minuter AMRAP:
    • 1 minut Assault bike/Rodd
    • 50 meter bear walk
    • 20 ben kickar
    • 15 pull ups
Okej. Så mitt nya PB i Front Squat stannade på 80 kilo. Så jävla nöjd! Det är långt ifrån ett snyggt lyft. Ryggen kroknar lite och knäna faller inåt. Anledningen till att jag inte la på mer vikt. Men det kändes inte så tungt som det borde vara. Mitt senast nerskrivna PB låg på 55 kilo. Det var iofs från i december, så det är ju tur att jag blivit starkare sen dess iallafall. Det var tur att mitt nya PB gav mig lite energi att köra work outen sen. Fy farao vad jag hatar bear walk. Det är så konstigt jobbigt, framförallt i axlarna att man typ bara vill ramla ihop och aldrig mer röra sig. Ben kickarna var inte så mycket vila som det borde eftersom jag fortfarande (!) känner av träningsvärken i magen sen i måndags. Pull upsen dock, dom kändes bra. Första gången jag körde med lila band och det kändes lätt. Det jobbiga var greppet, men själva pull upsen i sig kändes bra. Gött!
 
 
 / Notera gärna den nya PB-låten i bakgrunden. Bästa! /
 
 
/ Tur att det inte syns att jag fick kramp i vaden när jag hoppade upp
att jag typ ramlade ihop när jag landade igen, haha /
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0