Min lördag

Jag hade en fantastisk dag igår (i det stora hela). Vi hade invigning av Götas nya box, G3. Tyvärr fick jag titta på medans alla andra (över 100 pers körde dom båda passen sammanlagt) körde första passen i boxen eftersom min benhinna gått ut i totalstrejk senaste dagarna. Men förutom det var det en fantastisk dag. Boxen är hur grym som helst och det kommer bli många härliga timmars häng där kan jag lova. Efter det hängde vi ett gäng hemma hos mig innan vi begav oss till Hard Rock för mat och mingel med resten av Göta. Men värmen och Bar himmel (bokstavligen) lockade så vi förflyttade oss till stans bästa uteservering på Götaplatsen. När solen gick ner tog vi oss vidare till nästa pärla, Port du Soleil. En fantastisk dag med alla dessa underbara människor. ♥
 
Efter ett antal drinkar och glas vin senare så mår jag såklart som man förtjänar, men så värt det.
 
 

Helen

Jag tror min kompis var där också :)
Synd att du inte kunde vara me :( Krya på dig!

2014-07-06 @ 19:53:59 • Hemsida: http://heleeens.bubbleroom.se
Lovisa

Hej!

Jag har liksom du haft problem med benhinnorna ett tag. Inte lika länge som du visserligen, men jag har också försökt med all möjlig rehab utan att något egentligen hjälpt. Fram tills ca en månad sedan.

En av mina kompisar är elitsatsande orienterare och hade också problem med onda benhinnor ett tag. Han började då träna muskeln som sitter fram på smalbenet (tibialis anterior). Han rekommenderade det här för mig och jag testade. Nu har jag efter flera års kämpande blivit hellt fri från mina besvär på bara typ två veckor! Det låter för bra för att vara sant, men testa. Det är så värt!

Det finns två övningar jag gör dagligen:
1. Sitt på huk med benen ganska tätt ihop och lägg all vikt på hälarna. Försök sedan sitta så i ca 5 minuter.
2. Sitt på golvet med benen rakt ut framför dig. Flexa sedan upp foten (dorsaflexation) så långt du kan och försök sedan hålla den positionen i ca 5 minuter.

Båda övningarna kommer garanterat att kännas i musklerna. Hoppas verkligen att du blir bättre!

Kram från mig!

Svar: Tack snälla för tipsen. Jag gör dock sjukgymnastik med liknande övningar och har gjort så i typ två månader, det hjälper inte. Det stora problemet är att inflammationen troligtvis har blivit kronisk, på samma sätt som jag hade det för tio år sen. Då är enda alternativet att operera bort dom inflammerade vävnaderna. När det är gjort är det dags att börja jobba med orsakerna till att det blev inflammerat från början. Det är en lång lång resa tyvärr. Men jag är säker på att det är värt det till slut. Men igen. Tack för att du delade med dig. :)
Sofia

2014-07-07 @ 11:19:20 • Hemsida: http://lovisaberglund.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0