Söndagens

Ibland har dygnet för få timmar och man hinner inte sitta framför datorn en sekund. Så har det varit senaste dagarna och jag har lite att få in i arkivet.
 
Göta har börjat med yoga-pass på söndagar. Så. Himla. Bra. Trots att det är lite väl tidigt med klockan nio på en söndag, så kom jag upp denna gången. Och det var verkligen inget jag ångrade. Instruktören var riktigt bra och fokuserade verkligen på områden som är viktiga för oss i Crossfiten. Han skippade dessutom det »Yoga-flummiga« och hade ett bra tempo. Vi avslutade med lite huvuståede. Fatta chocken när jag står där upp och ner på huvudet med endast underamarna som stöd. Älskar att överraska mig själv och klara grejer jag aldrig trodde jag skulle klara.
 
Ska göra mitt bästa för att gå på dom återstående fyra passen denna sommaren. Det skulle kunna innebära under för min övriga träning.
 
Efter yogan var jag lite uttråkad och efter inspirationen av att Björk Odinsdottir gjorde en over head squat på 105 kilo i The Crossfit Games, ville jag börja gå mot tyngre vikter. Första steget mot att squata så mycket är att ha så mycket vikt över huvudet. Så lite styrka och teknik med split jerk var på sin plats. Lyckades sätta PB med 60 kilo. Grymma känsla. Dessutom har jag nog lite mer där. Det gör mig glad. #mottyngrevikter helt enkelt.
 
 

Amanda

Gillar bilden :)

Svar: Haha tack. Kom på att jag hade en annan bild dock, så det blev en på mig istället. ;) Men jag håller med, citatet på den andra bilden är riktigt bra. :)
Sofia

2014-07-29 @ 11:30:46 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
Christina

Bra jobbat :) Du är så inspirerande när det kommer till träningen :)

2014-07-29 @ 12:53:30 • Hemsida: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Sara Ekman

Åh skulle också vilja gå på yoga!:) Har bara testat en gång!

2014-07-29 @ 13:05:21 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0