Crossfit Göta #124

Dagens andra pass och pass nummer två i Hell week. Jag hade ju en sån fantastiskt dag och kunde ladda upp med både mat och solenergi, så när klockan slog om för att köra boxens team-pass var jag taggad igen. Det var verkligen dags för revangen för morgonens pass. Och jäklar vad roligt jag hade. Jag gick där ifrån med den där berömda kicken och det stora leendet på läpparna.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, foam roller, stretch och 3 varv med:
    • 5 skulderbladsarmhävningar
    • 5/5 instep
    • 5 med ball clean
    • 5 wall balls
  • Teknik: 15 minuter on the minute, power clean + 2 front squats + split jerk
  • WOD: Team med två, I go you go, 7 varv:
    • 8 kettle bell svingar 16 kilo
    • 8 box jump over
    • 8 wall balls 4 kilo (6 kilo)

      Cash out:
    • 400 meter bike (löpning)
    • 100 sit ups – den andra står i hand stand
Jag kände inget alls i axeln idag, vilket gjorde mig jätte jätte jätteglad. Men jag vågade inte riktigt pusha det, så körde med en 4a på wall ballsen. Men det mesta var bara jätteroligt. Det är grymt att köra I go you go, när man kör ett helt varv i taget medans den andra vilar gör att intervallträningen i det hela blir lite extra och man inbillar sig att man hinner vila, men det gör man såklart inte. Halvvägs in är man galet trött, men det är bara att pusha förbi. Så kul som sagt!
 
/ Vi illustrerar en TV-serie … gissa vilken? /
 

Caroline

Härligt, vilken känsla! :D

2014-06-10 @ 08:26:33 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
FrökenTV, bloggen om tv och film

skönt

2014-06-10 @ 10:33:14 • Hemsida: http://efji.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0