Crossfit Göta #125

Jag var så himla trött när det var dags att ta mig till gymmet för dagens andra pass. Men det vände såklart när jag kom dit. Dagens pass passade perfekt som kontrast till morgonens pass. Kort och snabbt på maxpuls. Kul! Även om jag inte vågade maxa då det vad axlar rakt igenom. Men axeln höll och jag är gladare än gladast.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Bike och axelmobility
  • Teknik: 10 minuter EMOTM (Every minute on the minute), 3 push press
  • WOD: Fran-variant, For time, 21–15–9 reps av:
    • Thrusters 20 kilo
    • Knees to elbows
Som sagt, snabbt pass idag. Vågade inte lägga på vikt varken på push pressen eller på thurstersarna. 20 kilo där är inte så mycket, vilket visade sig väldigt tydligt när jag var klar på 4 minuter och 27 sekunder. Gjorde thurstersarna unborken på första och sista varvet, med delade 15-repsen i två. Det var greppet som svek lite, så jag kunde verkligen inte göra KTE unbroken, jobbade ju lite med greppet i morse också. Även händerna var lite slitna. Men jag är nöjd och glad med den här dagen!
 
 

anna

härligt att passet gick bra och att axeln höll! :)

2014-06-10 @ 23:27:13 • Hemsida: http://byannam.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0