Crossfit Göta #127

Hell week och semester är över, dags att komma tillbaka till gamla rutiner. Eller skapa nya. Har insett att 18-passet på måndagar är ett helt grymt pass. För andra veckan i rad går jag där ifrån med ett extremt lyckorus tack vare både coach, pass och vänner. Jag älskar det här, så är det bara. Och då har jag inte ens kommit till att jag satte nytt PB idag. Happy indeed.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, bike, linjedrillar och stretch för höft
  • Styrka: 18 minuter squat clean mot PB
  • WOD: Team – I go, you go (varannat varv), 12 minuter AMRAP
    • 3 power clean 60/40 kilo
    • 3 front squat 60/40 kilo
    • 3 push jerk 60/40 kilo
  • Afterbash: Tävling, en ror 400 meter och en springer 400 meter – först klar vinner. Förloraren gör 5 burpees. (Andra varvet gjorde jag 10 burpees istället för att springa)
Var ska jag börja? Hade en riktigt dålig dag på jobbet (första dagen tillbaka från semestern liksom, kan det vara bra?) och var galet opepp under uppvärmningen. Men sen. Jakten på PB i squat clean. Har alltid haft lättare för power clean än squat clean. Men idag kom det. Det där flowet ner i squaten som gör att man orkar mer vikt. Jag lurade mig själv, eller räknade helt enkelt fel och trodde mitt första PB var 52 kilo, men det visade sig vara uppe på 57 redan. Vilket ändå kändes okej så jag ökade med ett kilo i taget tills jag var uppe på dom magiska 60 kilona. Så jäkla coolt. Så i ruset av mitt nya grymma PB övertalade jag Sara att vi skulle köra work outen på RX. 40 kilo är ganska mycket i vanliga fall. Men mitt beast mood var på och det kändes så himla bra! Vi överlevde och var grymma. 18 varv plus 2 reps på tolv minuter. Yeah baby!
 
 

Sara Ekman

Härligt! :)

2014-06-16 @ 22:32:37 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
amanda

duktiga!

2014-06-16 @ 23:40:31 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
snie.blogg.se

göttans!!

2014-06-17 @ 08:47:45 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
anna

alltid lika peppigt att läsa inläggen om dina crossfit-träningar :)

2014-06-17 @ 09:31:36 • Hemsida: http://byannam.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0