Crossfit Göta #128

Ytterligare en konstig dag där Göta blev min räddning. Gillar att jag struntar i allt som heter schema och bara gör det som kropp och huvud behöver. Denna veckan är det träning som behövs.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet för rack
  • Styrka: 15 minuter push press mot PB
  • WOD: 20 minuter AMRAP
    • 1 rope climb
    • 20 wall balls 9/6 kilo
    • 5 strikta knees to elbows
    • 20 meter utfallsgång med platta över huvudet
    • 10 kalorier assaultbike eller 20 kalorier rodd
Älskar att komma in och se att det är Headcoach som har passet. Energin som han ger är enorm. Dessutom pushade jag och Cassandra varandra till PB på stryrkan. Älskar känslan av att klara saker jag aldrig gjort innan och att lyfta tyngre än någonsin. 52 kilo på stången och det bara flög upp. Typ. Happy happy. Work outen sen var en killer. Vilade min axel lite, för säkerhets skull efter att ha pushat den ganska rejält två dagar i rad. Det betydde att jag gjorde 5 strikta armhävningar istället för rope climben. Hann med 3 varv plus 25 reps. Riktigt jobbigt var det. Hade noll flyt med wall ballsen och vet inte alls vad som hände där. Men hyfsat nöjd med dagen trots att priset för det där PB:t blev något typ av blåmärke/skrapsår under hakan. Det kan jag dock leva med.
 
 

Sara Ekman

Bra jobbat :)

2014-06-17 @ 22:37:02 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0